Coğrafya öğretmeni adaylarının derse yönelik tutumları ile başarıları arasındaki ilişkini bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ilgar, Rüştü | |
dc.contributor.author | Tabuk, Seda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:40:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:40:23Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109358 | |
dc.description.abstract | Bu tezde gerçekleştirilen araştırma, coğrafya öğretmen adaylarının derse yönelik tutumları ile başarıları arasındaki ilişkinin bazı değişkenler açısından incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırmada eş zamanlı bir karma yöntem tasarımı kullanılmıştır. Araştırma iki aşamada gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ilk aşamasında, Likert tipi bir tutum ölçeği kullanılarak nicel veriler toplanmıştır. İkinci aşamada ise, destekleyici mahiyetteki nitel veriler 12 açık uçlu sorudan oluşan bir anketle formu kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmaya katılanlar, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören 44 coğrafya öğretmeni adayından oluşmaktadır. Araştırma 2017 - 2018 akademik yılında gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, istatistik paket programları kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmanın nicel bulguları, coğrafya öğretmen adaylarının coğrafyaya yönelik tutumlarının olumlu ve yüksek düzeyde olduğunu ortaya koymuştur. Öğretmen adaylarının tutumlarında cinsiyet, sınıf düzeyi ve yaşlarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma yoktur. Ancak tutumları, bölümü seçme nedenlerine göre farklılık göstermektedir. Coğrafya öğretmeni adaylarının başarıları da yüksek düzeyde bulunmuştur. Cinsiyet, yaş, sınıf seviyesi ve bölümü seçme nedeni gibi değişkenlere göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark yoktur. Çalışmanın nitel bulguları da nicel bulgularına benzer ve destekleyici sonuçlar sunmuştur. Bu çalışma, coğrafya öğretmeni adaylarının coğrafyaya yönelik tutumları üzerine yapılan araştırmalar konusundaki eksikliği gidererek alanyazına katkıda bulunmaktadır. Bu nedenle, çalışmanın sonuçlarına göre, öncelikle gelecekteki araştırmalar için coğrafya öğretmeni adaylarının ve coğrafya öğretmenlerinin tutumları üzerine yapılan çalışmalar konusunda var olan eksikliği gidermeye yönelik çalışmaların yapılması önerilmektedir. | |
dc.description.abstract | The research described in this thesis aims to investigate the relationship between the prospective geography teachers' attitudes towards the lesson and achievement in terms of some variables. The research employed a concurrent mixed-methods design. The investigation was organized in two phases. In the first phase, the quantitative data were gathered through a Likert type attitude scale. In the second phase, the supportive qualitative data were obtained by a survey included 12 open-ended questions. Participants of the study consisted of 44 prospective geography teachers from Canakkale Onsekiz Mart University, Education Faculty. The research was conducted in 2017 – 2018 academic year. The results were analyzed using statistical software packets. The quantitative findings of the study revealed that prospective geography teachers' attitudes towards geography is positive and at high level. And there was no significant difference in prospective teachers' attitudes according their gender, grade level and age. But their attitudes differs according to their reasons for choosing the department. The prospective geography teachers' achievements were found at also high level. There was no statistical significant difference according to the variables: gender, age, grade level and choice reason. The qualitative findings of the study is also very similar and supportive to the quantitative findings.This study has contributed to the literature in order to supply the luck of the research about the prospective geography teachers' attitudes towards the lesson. Because of this reason, according to the results of the study it was clearly recommended for future research that there is a gap in the studies on understanding prospective geography teachers' and geography teachers' attitudes. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Coğrafya | tr_TR |
dc.subject | Geography | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Coğrafya öğretmeni adaylarının derse yönelik tutumları ile başarıları arasındaki ilişkini bazı değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | An investigation of the relationship between prospective geography teachers' attitudes towards the lesson and achievement in terms of some variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-15 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Geography education | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Occupational success | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Teacher success | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.identifier.yokid | 10233641 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 543311 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Coğrafya Eğitimi Bilim Dalı |