Show simple item record

dc.contributor.advisorKana, Fatih
dc.contributor.authorGümüşhan, Arzu
dc.date.accessioned2020-12-07T07:40:03Z
dc.date.available2020-12-07T07:40:03Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109349
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Türkçedeki aile kavramının deyimler ve atasözleriyle uluslararası öğrencilere öğretilmesidir. Bu amaç doğrultusunda, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerle deyimler ve atasözleri hakkında çalışma yapılmış; cinsiyet, eğitim ve yaş değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini yabancı dil olarak Türkçe öğrenen A1 ve A2 seviyesini tamamlamış, 53 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada aile kavramı ve aile bireyleriyle ilgili kırk dört deyim ve atasözü seçilmiştir. Bu deyim ve atasözleri deney grubu öğrencilerine etkinliklerle öğretilip, kontrol grubu öğrencilerine sadece aile bireyleri ile ilgili kısa tanıtım yapılmıştır. Süreç sonunda her iki gruba da bir sınav uygulanmıştır. Sınav sonucu ortaya çıkan verilerinin analizi SPSS 21.0 istatistik paket programından yararlanılarak yapılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, u-testi gibi istatistiksel tekniklerden yararlanılmıştır. Araştırmada uygulanan sınavın sonuçlarına göre deyim ve atasözlerinin öğretiminde deney grubunun başarılı olduğu ortaya çıkmıştır. Deyimler ve atasözlerinin öğretiminde etkinliklerin faydalı olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this research is to teach international students the concept of family in Turkish with idioms and proverbs. In line with this purpose, this research was carried out on idioms and proverbs of students who have learned Turkish as a foreign language: it was investigated whether there was a statistically significant difference in gender, education and age variables. The sample study consists of 53 students who have completed A1 and A2 levels, who have studied Turkish as a foreign language. The study also selected 47 idioms and proverbs related to family concept and family members. This statement and proverbs were taught to experimental group Students with activities and a brief introduction was made to control group students about family members only. At the end of the process, a test was applied to both groups. The analysis of Exam Result was performed by means of SPSS 21.0 statistical analysis software program. The statistical techniques such as frequency, percent, arithmetic mean, u-test were used in data analysis.According to the results of the test applied, the experiment group was successful in teaching idioms and proverbs. In the teaching of idioms and proverbs, activities were found to be beneficial.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilere deyim ve atasözlerinin aile kavramı üzerinden öğretilmesi
dc.title.alternativeTeaching of i̇dioms and proverbs through the family concept students learnin turkish as a foreign language
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-29
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmIdioms
dc.subject.ytmProverbs
dc.subject.ytmConcept teaching
dc.subject.ytmConceptual learning
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid10137469
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid542416
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess