Okul yöneticilerinin kriz yönetim becerileri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Çoruk, Adil | |
dc.contributor.author | Özsüer, Vahap | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:39:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:39:28Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109333 | |
dc.description.abstract | Okul Yöneticilerinin Kriz Yönetimi Becerileri İle Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri Arasındaki İlişkiBu araştırma, okul yöneticilerinin kriz yönetimi becerileri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkiyi mesleki ve kişisel değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığını incelemiştir.Araştırmanın evrenini, 2017–2018 Eğitim Öğretim yılı Çanakkale il merkezinde bulunan ilköğretim (ilkokul ve ortaokul) ve ortaöğretim (lise) kurumlarında çalışan 304 öğretmen temsil etmektedir. Bu araştırmada, 31 maddeden oluşan Aksu ve Deveci (2009) tarafından geliştirilen `Okul Yöneticilerinin Kriz Yönetimi Becerileri Ölçeği` ile 16 maddeden oluşan Meyer ve Allen (1997) tarafından geliştirilen `Örgütsel Bağlılık Ölçeği` veri toplama araçları olarak kullanılmıştır.Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmış, toplanan veriler SPSS 21 paket programı kullanılarak analizi gerçekleştirilmiş, örgütsel bağlılık ile kriz yönetim becerileri arasında pozitif yönlü, yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The Relationship Between the Crisis Management Skills of School Administrators and the Organisational Commitment Levels of TeachersIn this survey,it is studied that whether the relationship between the crisis management skills of school administrators and the organisational commitment levels of teachers change according to the personal and occupational factors or not.304 teachers, working in the 2017-2018 Education Year of the primary and secondary education schools in the center of Çanakkale, perform the target population of the study.In the study,`The Crisis Management Skills of School Administrators Scale`, consisting of 31 items that is developed by Aksu and Deveci (2009) and `Organisational Commitment Scale`, consisting of 16 items, developed by Meyer and Allen (1997) are used as data collection tools. In this survey, screening model that is one of the quantitative research methods is used, collected data is analyzed by using SPSS 21 packaged software and it is determined that there is a positive and highly meaningful relation between the organisational commitment and crisis management skills. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin kriz yönetim becerileri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between the crisis management skills of school administrators and the organisational commitment levels of teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-24 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Organizational commitment | |
dc.subject.ytm | Organizational behavior | |
dc.subject.ytm | Crisis management | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Commitment | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Managerial skill | |
dc.identifier.yokid | 10235714 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 544013 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |