Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Abdullah
dc.contributor.authorGül, Adem
dc.date.accessioned2020-12-07T07:39:26Z
dc.date.available2020-12-07T07:39:26Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109332
dc.description.abstractÖzetÇalışmanın amacı, Ankara ilinin altı merkez ilçesindeki dokuz halk eğitimi merkezinde uygulanan yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde karşılaşılan problemleri, öğretmen görüşlerine dayalı olarak tespit etmek, çözüme yönelik önerilerde bulunarak alana katkı sağlamak, Ankara ili merkez ilçeleri ölçeği üzerinden MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne ışık tutabilmektir. Çalışma nitel olarak tasarlanmıştır. Betimsel tarama yöntemi kullanılarak sorunlar tespit edilmeye çalışılmıştır. Veriler alan uzmanlarının denetiminden geçmiş, uygulaması yapılmış, geçerliliği ve güvenirliği sağlanmış, anket üzerinden elde edilmiştir. Elde edilen veriler nitel değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Ayrıca nitel verileri desteklemek amacıyla anketteki alt başlık sorularına Evet, Kısmen, Hayır seçenekleri ile de cevap aranmıştır. Alt başlıkların frekansı ve yüzdesi çıkarılmıştır.Araştırmada, halk eğitimi merkezinde uygulanan yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde karşılaşılan problemlere dair öğretmen görüşleri anket aracılığıyla alınıp değerlendirilmiştir. Araştırma evrenindeki 70 öğretmenin 65'ine ulaşılmıştır. MEB HBÖG görev alanında Ankara ili sınırları içerisindeki altı merkez ilçede bulunan halk eğitimi merkezlerinde, yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında kullanılan kaynaklardakaynak birliği olmadığı, öğrenci ve öğretmenlerde yeterince kaynak bulunmadığı, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin devamsızlık sorunu olduğu, öğrencilerde yabancı dil olarak Türkçe öğrenmeye karşı motivasyon eksikliği olduğu, öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerinde farklılık olduğu, materyaller hazırlanırken öğrenenlerin temel (alt) kültürü ve Türk kültürünün ortak özelliklerinin dikkate alınmadığı, kitaplarda öğrenci seviyesinin gözetilmediği, materyallerde güncel konulara yeterince yer verilmediği, bina ve sınıfların yabancı dil olarak Türkçe öğretimi için yeterli donanıma sahip olmadığı, sınıflar oluşturulurken yaş seviyesinin dikkate alınmadığı, sınıflardaki öğrenci sayısının fazla olduğu, öğretmenlerin lisans eğitimi ve sonrasında yabancı dil olarak Türkçe öğretimine yönelik eğitim almadığı, yabancı dil olarak Türkçe öğreten öğretmenlerin kendilerini bu alanda geliştirme ihtiyacı duyduğu, tespit edilmiştir. Araştırmanın sonuç bölümünde ise tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik önerilere yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi, halk eğitim merkezleri, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin sorunları, yabancı dil olarak Türkçe öğretim materyalleri, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde değerlendirme.
dc.description.abstractAbstractThe aim of this study is to determine the problems encountered in the teaching of Turkish as a foreign language applied to s ix central districts and nine public education centers in Ankara based on the views of the teachers to contribute to the field by making suggestions for solution, to the general directorate of lifelong learning through the scale of Ankara, central districts to shed light.The study is designed qualitatively. The problems were tried to be identified by using descriptive method. The data were obtained through the questionaire, which were audited by field experts, applied, validated and secured and the data obtained were subjected to qualitative evaluation.In addition, in order to support qualitative data, sub_questions in the interview form were answered with yes, partially no options. The frequency and percentage of subtitles were taken.In this research, the views of the teachers about the the problems encountered in teaching Turkish as a foreign language applied in public education centers were taken by using questionaire .In this research from all seventy teachers , sixty five teachers were reached. Ministry of national educatıon lifelong learning general directorate (M.N.E.L.L.G.D.), in the field of public education centers located in six central districts within the boundaries of Ankara province, there is no resource unity in resources used in the field of teaching Turkish as a foreign language, and there is not enough resources for students and teachers, there is a problem of absenteeism of Turkish students as a foreign language ,there is a lack of motivation towards learning Turkish as a foreign language among the students, there is a difference in the readiness of the students, the (sub) culture of the students and the common characteristics of Turkish culture are not taken into consideration, the student level is not taken into consideration in the books, the materials are not given enough attention to the current guests ,the level of age is not taken into consideration when creating classes, the number of students in the classroom is high, teachers didn't receive educatıon for Turkish as a foreign language after their undergraduate education, and the teachers who taught Turkish as a foreign language needed to develop themselves in this field was determined.Key Words: Teaching Turkish as a foreign language, public education centers, problems of teaching Turkish as aforeign language, teaching materials as a foreign language, evaluation in teaching Turkish as a foreign language.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.titleHalk eğitimi merkezlerinde yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde karşılaşılan problemlere dair öğretmen görüşleri: Ankara örneği
dc.title.alternativeTeacher's views on the problems encountered in teaching Turkish as a foreign language in public education centers: Ankara example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-30
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10235327
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid598406
dc.description.pages235
dc.publisher.disciplineYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess