Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin Taşkın, Çiğdem
dc.contributor.authorMalçok, Meryem
dc.date.accessioned2020-12-07T07:39:21Z
dc.date.available2020-12-07T07:39:21Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109330
dc.description.abstractBu çalışmada sınıf öğretmenlerinin ve ilkokul 4.sınıf öğrencilerinin öğrenme-öğretme sürecinde akran destekli öğrenme konusundaki düşüncelerini öğrenmek amaçlanmıştır. Araştırmanın amacına yönelik olarak nitel yöntem kullanılmıştır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden olgu bilim desenine göre gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın odak noktasındaki olgu, akran destekli öğrenme olarak belirlenmiştir. Bu doğrultuda sınıf öğretmenleri ve ilkokul öğrencileri olmak üzere iki farklı çalışma grubu oluşturulmuştur. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Her iki çalışma grubu için araştırmacı tarafından, uzman görüşü de alınarak, öğrenci ve öğretmen görüşme formu hazırlanmıştır.2016- 2017 bahar yarıyılında, Çanakkale ili merkezinde yer alan 9 ilkokul ile Ezine ilçesi merkezde yer alan 4 ilkokul olmak üzere toplam 13 ilkokuldan; 9 erkek, 27 kadın olmak üzere 36 sınıf öğretmeniyle ve 9 kız, 8 erkek olmak üzere 4.sınıflardan 17 öğrencinin katılımıyla görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerle yapılan görüşmelerden elde edilen veriler tümevarımsal içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrenciler ile gerçekleştirilen görüşmelerden elde edilen nitel verilerin; öğretmenlerin görüşlerini destekleyip desteklemediğini belirlemek amacı ile betimsel analiz kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre sınıf öğretmenleri ve öğrencilerin akran destekli öğrenmeyi, öğrencilerin anlamadığı konularda, öğrenilmeyen durumlarda yardımlaşma biçiminde gerçekleştirdikleri ortaya çıkmıştır. Ancak öğretmenlerin daha çok öğreten- öğrenen şeklinde uygulamalar yaptıklarına ulaşılmıştır. Öğretmenler görüşleriyle benzer şekilde bazı öğrenciler, akran destekli öğrenme kapsamında, arkadaşına destek olması, yardımcı olması bakımından, öğretmeninin onları yönlendirdiklerini ifade etmişlerdir. Ayrıca öğrencilerin, birlikte çalıştıklarında birbirlerinden daha iyi, daha kolay anladıkları, bir şeyler öğrendiklerini, birbirleriyle fikirlerini, bilgilerini paylaştıklarını; birlikte çalışmanın eğlenceli olduğunu ve arkadaşlarına yardım ettiğinde mutlu olduklarını belirtmişlerdir. Ayrıca her iki çalışma grubunda akran destekli öğrenmeyi en çok Matematik dersinde kullandıkları ortaya çıkmıştır. Bunun yanı sıra öğretmenlerin çoğu, akran destekli öğrenme kapsamında yapılan etkinlikleri, çalışmaları doğaçlama bir şekilde yürüttüklerini belirtmişler ve akran destekli öğrenmeye dair hizmet içi veya online eğitimler ve seminerler almak istedikleri ve bu konuda başarıya ulaşan örnekleri görerek bilinçlenmek istediklerine ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler; Akran Destekli Öğrenme, Sınıf Öğretmeni, Nitel Araştırma, Olgu Bilim
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to learn the thoughts of classroom teachers and 4th grade students about peer supported learning in the teaching-learning process. Qualitative method was used for the purpose of the study. The research was carried out according to the phenomenological design, one of the qualitative research designs. The focus of the study was determined as peer assisted learning. To this end, two different working groups were formed, namely, classroom teachers and elementary school students. Semi-structured interview form was used to collect data. For both study groups, expert opinions were obtained and student and teacher interview forms were prepared by the researcher.In the spring semester of 2016-2017, there were 9 primary schools in Çanakkale city center and 4 primary schools in Ezine district; interviews were conducted with 36 classroom teachers (9 male, 27 female) and 17 students from 4th grade (9 girls and 8 boys). The data obtained from the interviews were analyzed using inductive content analysis. The qualitative data obtained from the interviews with the students; descriptive analysis was used to determine whether the teachers supported their opinions.According to the results of the research, it was found out that classroom teachers and students performed peer assisted learning in the form of mutual aid in the subjects that they did not understand. However, it has been reached out that the teachers were mostly teachers and learners. Similar to the opinions of the teachers, some students stated that in the context of peer-supported learning, the teacher directed them in terms of supporting and helping their friend. In addition, students, when they work together better than each other, easier to understand, learn something, share ideas and information with each other; it was fun to work together and they were happy to help their friends. In addition, it was found out that both groups used peer-assisted learning mostly in Mathematics. In addition, most of the teachers stated that they carried out activities and activities improvised within the scope of peer assisted learning, and it has been reached out that they wanted to receive in-service or online trainings and seminars on peer assisted learning and they wanted to be conscious by seeing the successes in this subject.Keywords;PeerAssistedLearning,PrimaryTeacher,QualitativeResearch,Phenomonologyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenleri ve ilkokul öğrencilerin akran destekli öğrenmeye ilişkin algılarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of perceptions of primary school teachers and primary students on peer assisted learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-31
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10258375
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid598770
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess