Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Hasan
dc.contributor.authorAltintaş, İsmail
dc.date.accessioned2020-12-07T07:39:19Z
dc.date.available2020-12-07T07:39:19Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109329
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından son dönemde uygulamaya konulan DYS hakkındaki görüşlerini tespit etmek, bu görüşleri bilgisayar kullanma becerileri ve bilgisayara yönelik tutumlar bağlamında incelemektedir.Karma araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada araştırmanın genel evrenini Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okullarda görev yapan okul yöneticileri oluşturmaktadır. Çalışmanın hedef evreni Balıkesir ilinde görev yapan okul yöneticileridir. Araştırmanın örneklemini Balıkesir iline bağlı Bandırma, Gönen, Manyas ve Erdek ilçelerinde görev yapan okul yöneticileri oluşturmaktadır. Çalışmanın nicel verileri Yeşilyurt ve Gül (2007) tarafından geliştirilen Bilgisayar Kullanma Becerileri ve Bilgisayara Yönelik Tutum Ölçeği uygulanarak elde edilmiştir. Ölçek 26 maddeden oluşan beşli likert tipi bir ölçektir. Ölçek ile elde edilen veriler SPSS 25 yazılımı ile istatistiki testlere tabi tutulmuştur. Mann Whitney U ve Kruskal Wallis testleri bu veri setine uygulanmıştır. Çalışmanın nitel verileri ise okul yöneticilerinin DYS hakkındaki görüşlerini derlemeye yöneliktir ve bu görüşme soruları dokuz maddeden müteşekkildir. Elde edilen veriler betimsel analiz metotları ile değerlendirilmiş, bulgular frekans tabloları eşliğinde sunulmuştur. Bu araştırmada okul yöneticilerinin bilgisayar kullanma becerileri ve bilgisayara yönelik tutumlarının (Ort=3,13, ss:0,49) orta düzeyde olduğu görülmüştür. Alt boyutlarda mevcut olanaklar boyutunda orta düzey bir değer elde edilmiştir; okullardaki kullanım düzeyi boyutunda düşük bir değer elde edilmiş olup, bilgisayar kullanma becerileri boyutunda ise yüksek bir değer elde dilmiştir. Nitel araştırmada ise okul yöneticilerinin DYS hakkında çoğunlukla olumlu görüşlere sahip olduğu görülmüştür. Güvenlik, hız, tasarruf gibi olumlu yanlarından bahsedilmiştir. Bunun yanı sıra özellikle de sorgular kısmı ile ilgili olumsuz buldukları yanların da olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Bilgi Toplumu, e-Devlet, DYS, e-İmza.
dc.description.abstractThe objective of this study is to identify views of institution directors about DYS which is applied by Ministry of National Education recently and to examine these views in terms of computer use skills and scale of attitude of computer.In this study, mixed research method was employed. In this study, the target population of the research is institution directors who work for official schools of all Turkey. The target population in the study is who work for official schools in Balıkesir. In this study, institution directors in Bandırma, Gönen, Manyas and Erdek districts were selected as the sample. Quantitative data of the study was obtained by Computer Use Skills and Scale of attitude of Computer developed by Yeşilyurt ve Gül (2007). This scale is a 5-Likert type scale and comprise of 26 items. Quantitative data, obtained with the scale, were assessed with statistical tests with SPSS 25 software. Mann-Whitney U and Kruskal Wallis analysis methods were applied on dataset. In this study, qualitative questions comprise of the views of institution directors. These questions consist of nine items. The data obtained were evaluated with scientific descriptive analysis and findings were presented with frequency tables. It was noted at the end of this study that computer using skills and attitudes towards computer of institution directors was mid-level (Ort=3.13, ss=0,49). At sub dimensions, available possibilities' value was mid-level, the level of using at schools' value was low-level and computer using skills value was hi-level. According to qualititative research, it was seen that institution directors have positive opinions on DYS. They mentioned about positive sides like safety, fastness and saving. Besides of that, they stated that DYS has some negative sides, especially queries part. Keywords: Information Society, e-Government, DYS, e-Signatureen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgi toplumunda bir e-devlet uygulaması olarak DYS hakkında okul yöneticilerinin görüşleri
dc.title.alternativeThe opinions of institution directors about DYS as an e-government application in the information society
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-04
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmElectronic records management
dc.subject.ytmElectronic government
dc.subject.ytmInformation society
dc.subject.ytmInformation management system
dc.subject.ytmDocument management
dc.subject.ytmMinistry of National Education
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmComputer usage
dc.subject.ytmEducation technology
dc.identifier.yokid10236891
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid544638
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess