Show simple item record

dc.contributor.advisorAvcı, Halil Ersin
dc.contributor.authorBulut, Elif
dc.date.accessioned2020-12-07T07:39:15Z
dc.date.available2020-12-07T07:39:15Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109327
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı tarih eğitiminde imge algısı ve kullanımını araştırmak ve Çanakkale Şehitler Abidesinin bir imge olarak tarih eğitiminde kullanılabilirliğini incelemektir. Bu araştırmada anket yöntemi kullanılmıştır. Hazırlanmış olan ankette sadece yapılandırılmış (kapalı uçlu) sorular sorulmamış aynı zamanda katılımcıların duygu ve düşüncelerini açıkça belirtebilecekleri yapılandırılmamış (açık uçlu) sorulara da yer verilmiştir. Yapılandırılmış (kapalı uçlu) sorulara verilen cevaplar kodlama yöntemiyle sayısal verilere dönüştürülerek nicel yöntemlerle analiz edilmişlerdir. Yapılandırılmamış (açık uçlu) sorulara verilen cevaplar ise nitel yöntemler kullanılarak analiz edilmişlerdir. Elde edilen bulgulara göre, katılımcıların büyük kısmı tarih dersini sevmekte ve bu dersin `yerinde` işlenmesi gerektiğini düşünmektedir. Çanakkale Şehitler Abidesi özelinde sorulan sorulara verilen cevaplar göstermiştir ki katılımcıların neredeyse tamamı Çanakkale Abidesi'ni görmüş, ziyaret etmiş, yerini, konumunu ve yapılış nedenini bilmektedir. Abide ziyaretinde bulunanlarının çok büyük bölümünün ziyaret sırasında oldukça fazla duygulandıkları ve hatta ağladıkları ve yapıyı `muhteşem, görkemli, heybetli, anlamlı, hüzün verici, şehitlerimizi hatırlatıcı, zaferimizin gururu` şeklinde adlandırdıkları ortaya konmuştur. Ancak katılımcıların yarıya yakını Fransa'daki Eyfel'i, %23'ü İngiltere'deki Bing Bang'i, %20'si ABD'deki Özgürlük Anıtı'nı daha anlamlı bulurken sadece %16'sı Çanakkale Abidesi'ni diğerlerine göre imgesel olarak daha anlamlı bulmaktadır. Bu bulguların altında yatan sebepleri ortaya koymak adına katılımcılara verdikleri cevabını `nedeni` de sorulmuştur. Bu anlamda elde edilen en önemli bulgu Abide dışında bahsi geçen diğer tüm imgelerin uluslararası bilinirliğinin olmasının onların imgesel değerlerini arttırdığı görüşünün varlığıdır. Sonuçlar aynı zamanda katılımcıların `Dolmabahçe Sarayı – Atatürk'ün vefatı`, `Bandırma Vapuru – Milli Mücadelenin Başlangıcı`, `Viyana Kalesi – Kanuni Sultan Süleyman'ın Vefatı`, `Rumeli Hisarı – İstanbul'un Fethi`, `Çanakkale Şehitler Abidesi – Çanakkale Savaşı` gibi birçok tarihsel imge ve olayı özdeşleştirdiklerini de ortaya koymuştur.Anahtar Kelimeler: İmge, Tarih, Tarih Dersi, İmgelerin Tarih Dersinde Kullanımı, Çanakkale Şehitler Abidesi
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to investigate the perception and use of images in history education and to examine the usability of Çanakkale Martyrs Monument as an image in history education. In this research, questionnaire method was used. In the questionnaire prepared, not only structured (closed-ended) questions were asked, but also unstructured (open-ended) questions in which participants could express their feelings and thoughts clearly were asked. The answers given to the structured (closed-ended) questions were converted into numerical data by coding method and analyzed by quantitative methods. The answers to the unstructured (open-ended) questions were analyzed using qualitative methods. According to the findings, most of the participants like the history course and think that this course should be tought `in place`. The answers given to the questions asked by the Çanakkale Martyrs Memorial indicated that almost all of the participants had seen, visited the Monument and knew the location and reason for the construction. It was revealed that the majority of those who visited the monument were very touched and even cried during the visit and called the structure `magnificent, majestic, majestic, meaningful, sad, reminding our martyrs, the pride of our victory`. However, almost half of the participants found the Eiffel in France, 23% Bing Bang in England and 20% the Statue of Liberty in the USA more meaningful, while only 16% imagined the Çanakkale Martyrs Memorial as more meaningful. In order to reveal the underlying causes of these findings, the participants were asked the `reason` for their response. The most important finding obtained in this sense is the existence of the opinion that the international recognition of all the images mentioned above increases the imaginary values except the Çanakkale Martyrs Memorial. The results also showed that the participants identified many historical images and events. Accordingly, the image and historical event matches are as follows: `Dolmabahçe Palace - Atatürk's death`, `Bandırma Ferry - The Beginning of the National Independence`, `Vienna Castle - Death of Suleiman the Magnificent`, Rumeli Hisarı - İstanbul's Conquest ` , `Çanakkale Martyrs Memorial - Battle of Çanakkale`.Key Words: Image, History, History Lesson, The Role of Image in History Lesson, Çanakkale Martyrs Memorialen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleTarih eğitiminde imge algısı örneği: Çanakkale şehitler abidesi
dc.title.alternativeAn example of image perception in history education: Çanakkale martyrs monument
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-02
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10285288
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid599021
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineTarih Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess