Miyase Sertbarut`un eserlerinde çocuk ve eğitim teması
dc.contributor.advisor | Geçgel, Hulusi | |
dc.contributor.author | Yücebaş, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:39:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:39:08Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109324 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Miyase Sertbarut'un çocuk kitaplarındaki çocuk ve eğitim temalarını çıkarmak ve bu temaları incelemek amaçlı yapılmıştır. Çalışmanın içeriğinde çocuk ve çocuk edebiyatı kavramlarından da bahsedilmiştir. Miyase Sertbarut'un çocuklara yönelik yazmış olduğu masal, öykü ve roman türlerindeki toplam 33 eser tek tek okunmuştur. Bunların içinde toplam yetmiş dört metin vardır. Bu metinlerden sekiz tanesi masal, kırk dokuz tanesi öykü ve on yedi tanesi romandır. Daha sonra metinler, çocuğa kazandıracağı temalar çerçevesinde irdelenmiş; çocuklara ve eğitime yönelik vereceği temalar göz önünde bulundurularak değerlendirilmişlerdir.Çalışmada, kaynak taraması yapıldığından dolayı, literatür tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini Miyase Sertbarut'un yazmış olduğu tüm eserler oluştururken, örneklemini Miyase Sertbarut'un 2018 yılına kadar farklı türlerde yazmış olduğu çocuk kitapları oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucuna göre; Miyase Sertbarut'un farklı türlerde yazmış olduğu eserlerinde çocuklara kazandırılması gereken temalar ve değerlerden, olayların içerisinde yer yer bahsedilmiştir. Yazarın masallarında en çok doğa sevgisi temasına yer verdiği tespit edilmiştir. Hikâyelerinde en sık görülen tema; ailenin çocuğa karşı tutumudur. Azimli ve kararlı olma teması da sık sık karşılaşılan bir temadır. Romanlarında da ailenin çocuklara karşı tutum ve davranışları teması yanında dürüstlüğün önemi temasının da vurgulandığı görülmüştür. | |
dc.description.abstract | This study was carried out for the purpose of making sense of children and educational themes in Miyase Sertbarut's children's books and investigating these themes. The concept of child and child literature is also mentioned in the content of the work. Fairy tales written for children, stories and novels in a total of 33 works of Miyase Sertbarut's were read individually. There are a total of seventy-four texts in these works. Eight of these texts are fairy tales, forty-nine are stories and seventeen are novels. Later, the texts were explained by finding themes to be given for the children usefully. Examination of the works has been carried out by considering the themes to be given towards children and education.A literature review model was used in the research since the source review was performed for the study. While Miyase Sertbarut's all of the written works consist of the universe of the study, Sample is made up of different genres of children's books which Miyase Sertbarut wrote until 2018.According to the result of the research; the themes and values to be given to the children depicted from different genres of works written by Miyase Sertbarut were mentioned from place to place in the events of the study. It has been determined that she mostly dwells on love of nature theme in her fairy tales. The most common theme in her stories is the attitude of the family toward the child. In addition, the theme of determination and being decisive is a frequently encountered theme as well. In her novels, it was also seen that along with theme of attitude and behavior of the family towards the children, the theme of the importance of honesty was emphasized as well. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Miyase Sertbarut`un eserlerinde çocuk ve eğitim teması | |
dc.title.alternative | Children and education theme in Miyase Sertbarut's works | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-02 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Language education | |
dc.identifier.yokid | 10257490 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 586102 | |
dc.description.pages | 370 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |