Show simple item record

dc.contributor.advisorGüleç, Havise
dc.contributor.authorÇullu, Fatmanur
dc.date.accessioned2020-12-07T07:38:59Z
dc.date.available2020-12-07T07:38:59Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109320
dc.description.abstractAraştırmanın genel amacı, okul öncesi eğitimde yaşanan sorunları belirlemektir. Araştırmada öğretmen görüşlerine yer verilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Adana İli Merkez ilçelerindeki okullarda görev yapan öğretmenler arasından basit seçkisiz örnekleme ile seçilmiş 20 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada `içerik analizi` yapılmıştır. Araştırma bulguları, öğretmenlerin sınıfın fiziksel şartları, çocukların aileleri, okul idaresinin okul öncesi eğitime yaklaşımı, denetimin işleyişi, kaynaştırma öğrencisiyle çalışırken birtakım sorunlar yaşandığını göstermektedir. Araştırmanın sonuçları genel olarak incelendiğinde öğretmenlerin görüşlerinin çeşitlilik gösterdiği görülmüştür. Araştırma bulguları doğrultusunda öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim, okul öncesi eğitimin sorunları, okul öncesi eğitimin önemi.
dc.description.abstractThe general aim of the research is to determine the problems experienced in pre-school education. Teachers' opinions were included in the research. 20 preschool teachers working in schools in central districts of Adana and selected by simple random sampling are in this research. Qualitative research method is used in the research. Semi-structured interview form was used as data collection method. In the research, `content analysis` was performed. The research findings show that teachers have some problems with physical conditions of the class, families of children, the approach of the school administration to pre-school education, the functioning of the supervision, inclusion student. When the results of the study were examined in general, their views were varied. Suggestions are presented in accordance with the findings of the research.Key Words: Pre-school education, pre-school education problems, the importance of pre-school education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitimine yönelik görüşleri
dc.title.alternativePre-school teachers' views on pre-school education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-18
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmEducation thought
dc.identifier.yokid10244828
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid549046
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess