Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitimine yönelik görüşleri
dc.contributor.advisor | Güleç, Havise | |
dc.contributor.author | Çullu, Fatmanur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:38:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:38:59Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109320 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın genel amacı, okul öncesi eğitimde yaşanan sorunları belirlemektir. Araştırmada öğretmen görüşlerine yer verilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Adana İli Merkez ilçelerindeki okullarda görev yapan öğretmenler arasından basit seçkisiz örnekleme ile seçilmiş 20 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada `içerik analizi` yapılmıştır. Araştırma bulguları, öğretmenlerin sınıfın fiziksel şartları, çocukların aileleri, okul idaresinin okul öncesi eğitime yaklaşımı, denetimin işleyişi, kaynaştırma öğrencisiyle çalışırken birtakım sorunlar yaşandığını göstermektedir. Araştırmanın sonuçları genel olarak incelendiğinde öğretmenlerin görüşlerinin çeşitlilik gösterdiği görülmüştür. Araştırma bulguları doğrultusunda öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim, okul öncesi eğitimin sorunları, okul öncesi eğitimin önemi. | |
dc.description.abstract | The general aim of the research is to determine the problems experienced in pre-school education. Teachers' opinions were included in the research. 20 preschool teachers working in schools in central districts of Adana and selected by simple random sampling are in this research. Qualitative research method is used in the research. Semi-structured interview form was used as data collection method. In the research, `content analysis` was performed. The research findings show that teachers have some problems with physical conditions of the class, families of children, the approach of the school administration to pre-school education, the functioning of the supervision, inclusion student. When the results of the study were examined in general, their views were varied. Suggestions are presented in accordance with the findings of the research.Key Words: Pre-school education, pre-school education problems, the importance of pre-school education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitimine yönelik görüşleri | |
dc.title.alternative | Pre-school teachers' views on pre-school education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-18 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Preschool teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Education thought | |
dc.identifier.yokid | 10244828 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 549046 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı |