Programlama öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının akademik başarı, bilişsel yük ve davranış değişikliği açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Özdemir, Muzaffer | |
dc.contributor.advisor | Özbaşı, Durmuş | |
dc.contributor.author | Uca Öztürk, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:38:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:38:51Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109316 | |
dc.description.abstract | Gerçekleştirilen çalışma ile programlama öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin başarılarını, bilişsel yüklerini ve davranışlarını nasıl etkilediğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada deneme modellerinden biri olan ön test son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Çanakkale-Ezine Yahya Çavuş Ortaokulu'nda Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersini alan altıncı sınıf öğrencileri oluşturmaktadır (N=55). Araştırmada veri toplama aracı olarak başarı testi, bilişsel yük ölçeği ve davranış yönetim aracı olan ClassDojo kullanılmıştır. Konular deney grubunda proje tabanlı öğretim yöntemiyle öğrenciler merkezde ve öğretmen rehber olacak şekilde işlenirken, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemiyle öğretmen merkezli olarak işlenmiştir. Deneysel işlem altı hafta boyunca devam etmiştir. Grupların başarıları arasındaki fark Karışık Ölçümler İçin İki Faktörlü ANOVA ile belirlenmiştir. Her ders sonunda gruplara bilişsel yük ölçeği uygulanmış ve elde edilen veriler Cramer V Katsayısı kullanılarak analiz edilmiştir. Ayrıca deneysel işlem süresince her iki grupta yer alan öğrencilerin davranışsal gelişimleri ClassDojo kullanılarak kayıt altına alınmıştır. Çalışma süresince öğrenciler sınıfta göstermiş oldukları davranışlara göre pozitif ve negatif puanlar almışlar ve olumlu davranış yüzdelerine göre iki yüzde arasındaki farkın manidarlığı test edilmiştir. Araştırma sonucunda programlamayı proje tabanlı öğretim yöntemi ile öğrenen öğrencilerin akademik başarıları ve sınıf içi davranış puanlarının geleneksel yöntemle öğrenenlere göre anlamlı derecede farklılaştığı tespit edilmiştir. Ayrıca programlama öğretiminde kullanılan proje tabanlı öğrenme yönteminin öğrencilerin bilişsel yükleri üzerinde anlamlı bir fark yaratmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Programlama, programlama öğretimi, proje tabanlı öğrenme, davranış yönetimi, ClassDojo. | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to reveal how Project-based learning approach affected students' achievement, cognitive load and behaviours in the teaching of programming. In the study, pre-test and post-test quasi-experimental model with an unequalled control group, which is one of the experimental models, was used. The participants of the study consisted of the sixth-grade students who took the courses of Information Technologies and Software at Ezine Yahya Çavuş Secondary School in Çanakkale Province (N = 55). In the study, achievement test, cognitive load scale and behaviour management tool ClassDojo were used as data the collection tools. In the experimental group, the course subjects were covered with the project-based teaching method keeping the students in the centre, and the teacher were assigned with a guiding role, whereas, in the control group, the subjects were taught with the traditional teaching method in which the teacher was in the centre of teaching.The experimental treatment continued for six weeks. The difference between the achievements of both groups was determined with the Two-Factor ANOVA for Mixed Measurements. Cognitive load scale was administered to both groups at the end of each lesson hour in the treatment period, and the obtained data were analysed using the Cramer V Coefficient. In addition, the behavioural development of the students in both groups was recorded using ClassDojo during the experimental treatment. During the study, the students received positive and negative scores according to the behaviours they exhibited in the classroom and the significance of the difference between the two percentages was tested according to the positive behaviour percentages. As a result of the study, it was found out that the academic achievement and classroom behaviour scores of the students who were taught programming with the use of project-based teaching method differed significantly from that of the learners taught with the traditional method. In addition, it was found out that the Project-based learning method used in the teaching of programming did not make any significant difference in the cognitive loads of the students.Keywords: Programming, teaching of programming, project-based learning, behaviour management, ClassDojo. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Programlama öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının akademik başarı, bilişsel yük ve davranış değişikliği açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of project-based learning approach in the teaching of programming in terms of students' academic achievement, cognitive load and behavioural changes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-30 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10251821 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 598511 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı |