Türk eğitim sistemi ile Alman eğitim sisteminde kademeler arası geçişlerin karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Çoruk, Adil | |
dc.contributor.author | Göçkan, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:38:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:38:46Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109314 | |
dc.description.abstract | Her ülkenin eğitim sistemi kendine özgü bir yapıya sahiptir. Ülkeler bireylerine iyi bir eğitim-öğretim imkânı sağlamak için tüm olanaklarını seferber ederler. Bu araştırmanın amacı, Türk eğitim sistemi ile Alman eğitim sistemindeki kademeler arası geçişlerin nasıl yapıldığı bu geçişlerde hangi kriterlere başvurulduğunu, sınavların nasıl düzenlendiğini, iki eğitim sisteminin benzer ve farklı yönlerini karşılaştırılarak incelemektir. Önce karşılaştırmalı eğitime değinilerek bilgi verildikten sonra, her iki ülkenin kademeler arası geçişlerinin nasıl düzenlendiği hakkında bilgi verilmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerine başvurulup, veri toplama aracı olarak belgesel tarama yöntemi ile karşılaştırmalı eğitim araştırmalarında kullanılan yatay ve tanımlayıcı yaklaşım kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, Türkiye merkezi bir yapıya sahip olup eğitim sistemi Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yürütülürken Alman eğitim sisteminde yetki ve sorumluluğun eyaletler arasında paylaştırıldığı ortaya konmuştur. Ayrıca her iki ülkenin örgün eğitim kademelerinin sürelerinin farklılık gösterdiği, Almanya'da yükseköğretime geçişin çok zor olduğu, ortaokuldaki mesleki eğitimin Almanya'da Türkiye'ye bakarak daha iyi işlediği saptanmıştır. Çalışmanın amacı olan kademeler arası geçişte, Türk eğitim sistemine göre, öğrenciler ortaokuldan ve liseden sonra merkezi sınavlara girerek diğer bir üst kademeye geçiş yapmaktadır. Alman eğitim sisteminde ise, kademeler arası geçiş süreci daha erken olmakla birlikte öğrencilerin ilkokuldan sonra okul notuna göre, liseden sonra da sınav başarısına göre bir üst kademeye geçiş yaptıkları sonucuna ulaşılmıştır. Türkiye'de üniversite sınavının tekrarı bulunurken Almanya'da üniversiteye giriş sınavının tekrarının olmaması, Alman Eğitim Sisteminin daha katı olduğunu göstermiştir.Anahtar Sözcükler: Eğitim Sistemleri, Kademeler Arası Geçiş, Türk Eğitim Sistemi, Alman Eğitim Sistemi. | |
dc.description.abstract | The education system of each country has its distinctive structure. Countries use every means available to provide a good education and training facility for their individuals. The purpose of this study is to examine how the transitions between levels of Turkish Education System and the German Education System are carried out and what criteria are used in these transitions, how the exams are arranged, the similar and different aspects of the two education systems. After informing about comparative education, it is attempted to give information about how the two countries regulated transitions between levels. In this study, qualitative research methods are employed and documentary review along with horizontal and descriptive approach are used as a data tool which used in comparative education research. According to the survey, while the authority and responsibilities of education system are shared interstates in Germany, it is revealed that Turkey has a centralized structure which is conducted by the Ministry of Education. In addition, the duration of formal education levels of both countries varies, and transition to higher education in Germany is very difficult, referring to Turkey's vocational training Germany has been found to functioning better. In the transition between levels which is the aim of the study, according to the Turkish Education System, students move to upper level by entering the central exams after secondary and high school. In the German Education System, although this process is earlier, it is concluded that students after primary school move to higher level according to their grades at school, and after high school they reach a higher level according to the success of an exam. While there is repetition of the university exam in Turkey, the lack of repetition of the university exam in Germany demonstrated that its education system is tougher. Keywords: Educational Systems, Transition Between Levels, Turkish Education System, German Education System. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türk eğitim sistemi ile Alman eğitim sisteminde kademeler arası geçişlerin karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparison between the Turkish education system and the levels in the German education system | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-15 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Turkish education system | |
dc.subject.ytm | Germany | |
dc.subject.ytm | Comparative education | |
dc.identifier.yokid | 10238023 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 545182 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |