Show simple item record

dc.contributor.advisorÇoruk, Adil
dc.contributor.authorGezer, Süleyman
dc.date.accessioned2020-12-07T07:38:35Z
dc.date.available2020-12-07T07:38:35Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109309
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; 2018-2019 eğitim öğretim yılında Tekirdağ ilinin Malkara ilçesinde bulunan ilköğretim ve ortaöğretim devlet okullarında görev yapan öğretmenlerin cam tavan sendromu algıları ile örgütsel sessizlik düzeyleri arasındaki ilişkinin saptanmasıdır. Araştırma var olan bir durumu betimlediğinden `tarama modeli` şeklinde düzenlenmiştir. Araştırmanın evrenini, Malkara ilçesinde bulunan ilköğretim ve ortaöğretim devlet okullarında görev yapan toplam 480 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, evrenden rastgele seçilmiş 18 ilköğretim ve 2 ortaöğretim okulunda görev yapan toplam 295 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama araçları olarak, Karaca (2007) tarafından geliştirilmiş ve 38 maddeden oluşan cam tavan sendromu ölçeği ile Daşçı ve Cemaloğlu (2016) tarafından geliştirilmiş ve 36 maddeden oluşan örgütsel sessizlik ölçeği kullanılmıştır. Örnekleme seçilen 295 öğretmenin 232'sinden gönüllülük esası ile toplanan verilerle araştırma sonuçlarına ulaşılmıştır. Toplanan veriler SPSS 22.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde; frekans, yüzde, ortalama, t-testi, tek yönlü varyans analizi (One-Way ANOVA), Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis testi ve Spearman sıra farkları korelasyon hesabı kullanılmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde öğretmenlerin cam tavan sendromu algıları ile örgütsel sessizlik düzeyleri arasında negatif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this study; to determine the relationship between the perceptions of glass ceiling syndrome and organizational silence levels of the teachers working public elementary and secondary schools in Malkara in 2018-2019 education year. Because the study describes on existing situation it is organized as a survey. The population of the study constitute 480 teachers working in public elementary and secondary schools in Malkara. The sample of this study consist of 295 teachers selected by the researcher randomly from 18 elementary and 2 secondary schools. In the research, as data gathering tools `The Glass Ceiling Syndrome Scale` which was developed by Karaca (2007) and `The Organizational Silence Scale` developed by Daşçı and Cemaloğlu (2016) is used. The glass ceiling syndrome scale consists of 38 and the organizational silence scale consists of 36 items. Data were collected on a voluntary basis, 232 results got from 295 teachers selected by the sample of study. Data were analyzed using the SPSS 22.0 software program. In the analysis of the data frequency, percentage, mean, t-test, one-way ANOVA, Mann Whitney U test, Kruskal Wallis test and Spearman's rank-order correlation calculation is used. When the results of the study are analized it is seen that there is a negative moderate level significant relationship between the glass ceiling syndrome perceptions of the teachers and the level of their organizational silence.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin cam tavan sendromu algıları ile örgütsel sessizlik düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between the glass ceiling syndrome perceptions of the theachers and the level of their organizational silence
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-31
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10269822
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid598829
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess