Öğretmenlerin cam tavan sendromu algıları ile örgütsel sessizlik düzeyleri arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Çoruk, Adil | |
dc.contributor.author | Gezer, Süleyman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:38:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:38:35Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109309 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; 2018-2019 eğitim öğretim yılında Tekirdağ ilinin Malkara ilçesinde bulunan ilköğretim ve ortaöğretim devlet okullarında görev yapan öğretmenlerin cam tavan sendromu algıları ile örgütsel sessizlik düzeyleri arasındaki ilişkinin saptanmasıdır. Araştırma var olan bir durumu betimlediğinden `tarama modeli` şeklinde düzenlenmiştir. Araştırmanın evrenini, Malkara ilçesinde bulunan ilköğretim ve ortaöğretim devlet okullarında görev yapan toplam 480 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, evrenden rastgele seçilmiş 18 ilköğretim ve 2 ortaöğretim okulunda görev yapan toplam 295 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama araçları olarak, Karaca (2007) tarafından geliştirilmiş ve 38 maddeden oluşan cam tavan sendromu ölçeği ile Daşçı ve Cemaloğlu (2016) tarafından geliştirilmiş ve 36 maddeden oluşan örgütsel sessizlik ölçeği kullanılmıştır. Örnekleme seçilen 295 öğretmenin 232'sinden gönüllülük esası ile toplanan verilerle araştırma sonuçlarına ulaşılmıştır. Toplanan veriler SPSS 22.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde; frekans, yüzde, ortalama, t-testi, tek yönlü varyans analizi (One-Way ANOVA), Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis testi ve Spearman sıra farkları korelasyon hesabı kullanılmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde öğretmenlerin cam tavan sendromu algıları ile örgütsel sessizlik düzeyleri arasında negatif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study; to determine the relationship between the perceptions of glass ceiling syndrome and organizational silence levels of the teachers working public elementary and secondary schools in Malkara in 2018-2019 education year. Because the study describes on existing situation it is organized as a survey. The population of the study constitute 480 teachers working in public elementary and secondary schools in Malkara. The sample of this study consist of 295 teachers selected by the researcher randomly from 18 elementary and 2 secondary schools. In the research, as data gathering tools `The Glass Ceiling Syndrome Scale` which was developed by Karaca (2007) and `The Organizational Silence Scale` developed by Daşçı and Cemaloğlu (2016) is used. The glass ceiling syndrome scale consists of 38 and the organizational silence scale consists of 36 items. Data were collected on a voluntary basis, 232 results got from 295 teachers selected by the sample of study. Data were analyzed using the SPSS 22.0 software program. In the analysis of the data frequency, percentage, mean, t-test, one-way ANOVA, Mann Whitney U test, Kruskal Wallis test and Spearman's rank-order correlation calculation is used. When the results of the study are analized it is seen that there is a negative moderate level significant relationship between the glass ceiling syndrome perceptions of the teachers and the level of their organizational silence. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin cam tavan sendromu algıları ile örgütsel sessizlik düzeyleri arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between the glass ceiling syndrome perceptions of the theachers and the level of their organizational silence | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-31 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10269822 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 598829 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |