Show simple item record

dc.contributor.advisorÇoruk, Adil
dc.contributor.authorEfeoğlu, Cem
dc.date.accessioned2020-12-07T07:37:50Z
dc.date.available2020-12-07T07:37:50Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109288
dc.description.abstractYapılan bu çalışmada amaç okul yöneticilerinin sahip olduğu teknoloji liderliği rolleri ile öğretmenlerin eğitim teknolojilerine yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma, nicel araştırma teknikleri ile iki adet ölçek kullanılarak yürütülmüştür. Okul yöneticilerinin sahip olduğu teknoloji liderliği rollerini belirlemek amacıyla Sincar (2009) tarafından geliştirilen ölçek uygulanmış olup, öğretmenlerin eğitim teknolojilerine ilişkin tutumlarını değerlendirmek için ise Pala (2006) tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Her iki ölçek Çanakkale Merkez'de yer alan ilk ve ortaokullardaki 283 sınıf ve branş öğretmenlerine uygulanmıştır.Öğretmenlerin eğitim teknolojilerine yönelik tutumları ve öğretmen görüşlerine göre okul yöneticilerinin sahip olduğu teknoloji liderliği rolleri tetkik edilirken kıdem yılı, cinsiyet ile alan parametrelerine göre inceleme yapılmış ve çıktılar SPSS 22 programı ile analiz edilmiştir. Öğretmenlerin eğitim teknolojilerine ilişkin tutumları ve öğretmen görüşlerine göre okul yöneticilerinin sahip olduğu teknoloji liderliği rollerinin hangi seviyede olduğu ortalama ve standart sapma değerleriyle ifade edilmiştir. Cinsiyet değişkenine göre eğitim teknolojilerine yönelik tutumların sergilenmesinde t-Test, kıdem değişkenine göre belirlenmesinde de ANOVA kullanılmıştır. İki ölçeğin ilişkisi için ise korelasyon analizi yapılmıştır.İlk ve ortaokul okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rolleri, öğretmen görüşlerine göre katılıyorum düzeyinde çıkmıştır. Alt boyutlar incelendiğinde, araştırmaya göre en yüksek 'destek' alt boyutunda, en düşük 'vizyon' alt boyutunda okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rolleri ortaya çıkmıştır.İnsan merkezlilik ve vizyon alt boyutlarında hem mesleki kıdem hem de branşa göre farklılık ortaya çıkmıştır. İletişim ve işbirliği alt boyutunda öğretmenlerin algılarında anlamlı sonuç çıkmadığı görülmektedir. Destek alt boyutunda ise cinsiyete göre anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır.İlk ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin eğitim teknolojilerine ilişkin tutumlarında cinsiyet değişkeninde erkek öğretmenler lehine sonuçlar elde edilmiştir. Diğer yandan branş ile mesleki kıdem değişkenleri ile öğretmenlerin teknolojiye yönelik tutumları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.Okul yöneticilerinin sahip olduğu teknoloji liderliği rolleri ile öğretmenlerin eğitim teknolojilerine yönelik tutumları arasında düşük seviyede, pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThe aim of the research is to present the correlation between school managers technology leadership roles with teachers attitudes of education technologies. The research has been carried out with quantitative research method by using two scales. To determine the school managers technology leadership roles a scale which had been developed by Sincar (2009) has executed, to determine teachers attitude of education technologies a scale which had been developed by Pala (2006) has executed. Both scale has executed to 283 teachers working in first and secondary schools in Çanakkale.Teachers attitudes of education technology and accordind to teachers view, school managers technology leadership has analyzed in SPSS 22. The results have shown together with means and standard deviation. Both scales has analyzed according to participants seniority, gender and branch. In data analysis, frequency, descriptive statistic methods, independent group t-test, One Way Analysis Of Variance (ANOVA), Tukey Test of multiple comparative tests has been used. For analyzing both scales correlation analyze has been conducted also.Teacher views on the technology leadership roles of school managers constitute agree level. In the sub-dimensions highest level is `Support` and lowest level is `Vision`. In `Human-Centralism` sub-dimension difference has been observed according to branch, in `Vision` sub-dimension difference has been observed according to branch and seniority, and in `Support` sub-dimension difference has been observed according to gender.Teachers attitudes of education technologies do not put forward a significant difference in terms of `seniority and branch` variable. However, difference has been observed according to gender,In the research, it is came out that there is a positive correlation in low-level between school managers technology leadership roles with teachers attitudes of education technologies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin sahip olduğu teknoloji liderliği rolleri ile öğretmenlerin eğitim teknolojilerine yönelik tutumları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between school managers technology leadership roles with teachers attitudes of education technologies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-31
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10274686
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid598862
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess