İlkokullarda gerçekleştirilen öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarına ilişkin öğretmen görüşleri
dc.contributor.advisor | Güven, Bülent | |
dc.contributor.author | Avci, Çiğdem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:37:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:37:43Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109285 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarına ilişkin görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması deseninden yararlanılmıştır. Çalışma grubunu 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında Çanakkale il ve ilçelerinde görev yapan 105 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Nitel verilerin çözümlenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Ulaşılan bulgular yüzde ve frekansları ile tablolar halinde gösterilmiştir. Ulaşılan sonuçlara göre öğretmenler, genel olarak öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarının idealde önemli olduğunu, fakat planlama ve uygulama aşamalarında çeşitli sorunlar bulunduğunu belirtmiştir. Yapılan çalışmaların öğrencilere kişisel ve sosyal beceri kazandırma, sorumluluk, farkındalık, toplumsal bilinç geliştirme, milli ve manevi değerleri yaşatma olanağı sunması açısından önemli görüldüğü anlaşılmaktadır. Ancak, çalışmalara ilişkin ders saatinin olmayışı, zaman yetersizliği, fiziki imkânların yetersizliği, evrak işlerinin fazlalığı gibi güçlüklerin çalışmaların uygulanmasına yönelik dezavantaj olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmaların daha etkili uygulanmasına ilişkin olarak öğretmenler; planlama-uygulama arasındaki uyumsuzluğun giderilmesi, programda çalışmalar için ders saati ayrılması, maddi ve fiziki koşulların iyileştirilmesi, veli ve paydaşların sürece dâhil edilmesi gibi öneriler sunmuşlardır. | |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to investigate the views of primary school teachers about student club and community service activities. Case study, one of the qualitative research designs, was used in the study. The sample of the study consists of 105 primary teachers working in Çanakkale province and districts in 2018-2019 academic year. Research data were collected through a structured interview form developed by the researcher. Content analysis method was used in the analysis of qualitative data. The findings are presented in tables with percentages and frequencies. According to the results, teachers stated that, in general, student club and community service activities are ideally important but there are various problems regarding planning and implementation stages. Primary school teachers suggested that these activities are important in terms of providing students with personal and social skills, responsibility, awareness, development of social awareness, and the opportunity to sustain national and spiritual values. However, it was concluded that difficulties such as lack of lecture hours, lack of time, lack of physical facilities, excess paperwork were disadvantageous for the implementation of the student club and community service activities. Regarding the more effective implementation of the activities, teachers; They offered suggestions such as eliminating the inconsistency between planning and implementation, allocating hours for student club and community service activities in the curriculum, improving the pecuniary and physical conditions, and involving parents and stakeholders in the process. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokullarda gerçekleştirilen öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarına ilişkin öğretmen görüşleri | |
dc.title.alternative | Teachers' views on student club and community service activities in primary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-02 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Student clubs | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Social clubs | |
dc.identifier.yokid | 10282290 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 598977 | |
dc.description.pages | 166 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı |