Show simple item record

dc.contributor.advisorPabuçcu Akış, Aybüke
dc.contributor.authorDemirer, Işil
dc.date.accessioned2020-12-07T07:37:37Z
dc.date.available2020-12-07T07:37:37Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109282
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, STEM etkinliklerinin öğrencilerin onuncu sınıf kimya konularını anlamalarına ve onların kimya dersine yönelik tutumlarına olan etkilerini geleneksel yöntem ile karşılaştırarak incelemektir. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılının bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklemini, bir lisenin iki ayrı sınıfında okuyan toplam 40 öğrenci oluşturmaktadır. Sınıflar kontrol grubu ve deney grubu olarak rastgele seçilmiştir. Deney grubunda STEM etkinlikleri uygulanırken, kontrol grubunda geleneksel yöntemle ders işlenmiştir. Öğrencilerin kimya konularındaki kavramları anlama seviyelerini ölçmek için Kimya Kavramları Testi; kimya dersine yönelik tutumlarını belirlemek için Kimya Dersi Tutum Ölçeği her iki gruba ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Araştırmanın hipotezleri iki yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak test edilmiştir.Sonuçlar STEM eğitiminin geleneksel yönteme göre kimya kavramlarının anlaşılmasında daha etkili olduğunu göstermiştir. Cinsiyet farkının kavram anlamaya bir etkisi bulunamazken cinsiyet-yöntem etkileşiminin öğrencilerin kimya kavramlarını anlamasında önemli bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. Erkek öğrenciler kız öğrencilerden daha yüksek performans göstermiştir. Aynı zamanda STEM eğitiminin geleneksel yönteme göre öğrencilerin kimya dersine olan tutumlarını istatistiksel açıdan geliştirdiği sonucuna varılmıştır. Cinsiyet farkı ve cinsiyet-yöntem etkileşiminin ise kimya dersine yönelik tutuma bir etkisinin olmadığı saptanmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the effects of STEM activities on tenth grade students' understanding chemistry subjects and their attitudes towards chemistry as a school subject.The research was conducted in the spring semester of the 2018-2019 academic year. The sample of the study consisted of 40 students attending two different classes of one high school. Classes were randomly selected as control and experimental groups. While STEM activities were applied in the experimental group, traditional method was taught in the control group. Chemistry Concepts Test and Chemistry Attitude Scale was applied to both groups as pre-test and post-test to measure students' comprehension of chemistry concepts and determine their attitudes towards chemistry lesson. The hypotheses of the research were tested using two-way analysis of variance (ANOVA).The results showed that STEM education was more effective in understanding the concepts of chemistry than the traditional method. While gender difference did not have an effect on concept understanding, it was determined that gender-method interaction had a significant effect on students' understanding of chemistry concepts. Male students outperformed female students. At the same time, it was concluded that STEM education improved students' attitudes towards chemistry course statistically according to traditional method. It was found that gender difference and gender-method interaction had no effect on attitude towards chemistry course.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleStem etkinliklerinin kimya ile ilgili kavramları anlamaya etkisi
dc.title.alternativeThe effect of stem activities on understanding chemistry related concepts
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-02
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChemistry education
dc.subject.ytmPrepared foods
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmSTEM
dc.identifier.yokid10287869
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid599093
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineKimya Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess