Show simple item record

dc.contributor.advisorEryaman, Mustafa Yunus
dc.contributor.authorGün, Ali Can
dc.date.accessioned2020-12-07T07:37:30Z
dc.date.available2020-12-07T07:37:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109279
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleriyle demokratik değerleri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Araştırmada, Uluçınar (2012) tarafından geliştirilen `Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği` ve Selvi (2007) tarafından geliştirilen `Sınıf Öğretmenleri Demokratik Değerler Ölçeği` olmak üzere iki farklı ölçek kullanılmıştır. Ayrıca araştırma katılan sınıf öğretmenlerinin demografik bilgilerinin belirlenmesi amacıyla kişisel bilgi formu hazırlanmış ve uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Çanakkale il merkezinde 2016-2017 eğitim öğretim yılında görev yapan seçkisiz örnekleme yoluyla belirlenmiş 125 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleriyle demokratik değerleri arasındaki ilişkinin cinsiyet, medeni durum, sınıf düzeyi, sınıf mevcudu, mesleki kıdem gibi özelliklerde anlamlı fark araştırılmıştır. Verilerin analizinde nicel analiz yöntemi kullanılmıştır. SPSS programı aracılığıyla ortalama, standart sapma, çarpıklık ve basıklık gibi tanımlayıcı istatistik yöntemleri, ilişkisiz örneklem t-testi, varyans analizi (ANOVA), Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve demokratik değerlere ilişkin tutumları yüksek düzeyde görülmektedir. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleriyle demokratik değerleri arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the relationship between critical thinking tendencies and democratic values of primary school teachers. In the study, two different scales were used: `Critical Thinking Trends Scale` developed by Uluçınar (2012) and `Primary School Teachers Democratic Values Scale` 2007 developed by Selvi (2007). In addition, a personal information form was prepared and applied in order to determine the demographic information of the primary school teachers participating in the research.The sample of the study consisted of 125 primary school teachers who were determined by simple random sampling in 2016-2017 academic year in Çanakkale city center. It was researched that the relationship between the critical thinking tendencies and democratic values of the primary school teachers participating in the study did not show variability in characteristics such as gender, marital status, class level, class size, professional seniority. Quantitative analysis method was used for data analysis. Descriptive statistical methods such as mean, standard deviation, skewness and kurtosis, unrelated sample t-test, analysis of variance (ANOVA) and Pearson correlation analysis were used by SPSS program.As a result of this research, it is observed that primary school teachers critical thinking dispositions and attitudes towards democratic values are high. Besides, a moderate, positive and significant relationship was found between primary school teachers critical thinking dispositions and their democratic values.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleriyle demokratik değerleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between critical thinking tendency and democratic values of primary school teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-31
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10275101
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid598865
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess