Sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleriyle demokratik değerleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Eryaman, Mustafa Yunus | |
dc.contributor.author | Gün, Ali Can | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:37:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:37:30Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109279 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleriyle demokratik değerleri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Araştırmada, Uluçınar (2012) tarafından geliştirilen `Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği` ve Selvi (2007) tarafından geliştirilen `Sınıf Öğretmenleri Demokratik Değerler Ölçeği` olmak üzere iki farklı ölçek kullanılmıştır. Ayrıca araştırma katılan sınıf öğretmenlerinin demografik bilgilerinin belirlenmesi amacıyla kişisel bilgi formu hazırlanmış ve uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Çanakkale il merkezinde 2016-2017 eğitim öğretim yılında görev yapan seçkisiz örnekleme yoluyla belirlenmiş 125 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleriyle demokratik değerleri arasındaki ilişkinin cinsiyet, medeni durum, sınıf düzeyi, sınıf mevcudu, mesleki kıdem gibi özelliklerde anlamlı fark araştırılmıştır. Verilerin analizinde nicel analiz yöntemi kullanılmıştır. SPSS programı aracılığıyla ortalama, standart sapma, çarpıklık ve basıklık gibi tanımlayıcı istatistik yöntemleri, ilişkisiz örneklem t-testi, varyans analizi (ANOVA), Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve demokratik değerlere ilişkin tutumları yüksek düzeyde görülmektedir. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleriyle demokratik değerleri arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the relationship between critical thinking tendencies and democratic values of primary school teachers. In the study, two different scales were used: `Critical Thinking Trends Scale` developed by Uluçınar (2012) and `Primary School Teachers Democratic Values Scale` 2007 developed by Selvi (2007). In addition, a personal information form was prepared and applied in order to determine the demographic information of the primary school teachers participating in the research.The sample of the study consisted of 125 primary school teachers who were determined by simple random sampling in 2016-2017 academic year in Çanakkale city center. It was researched that the relationship between the critical thinking tendencies and democratic values of the primary school teachers participating in the study did not show variability in characteristics such as gender, marital status, class level, class size, professional seniority. Quantitative analysis method was used for data analysis. Descriptive statistical methods such as mean, standard deviation, skewness and kurtosis, unrelated sample t-test, analysis of variance (ANOVA) and Pearson correlation analysis were used by SPSS program.As a result of this research, it is observed that primary school teachers critical thinking dispositions and attitudes towards democratic values are high. Besides, a moderate, positive and significant relationship was found between primary school teachers critical thinking dispositions and their democratic values. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleriyle demokratik değerleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between critical thinking tendency and democratic values of primary school teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-31 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10275101 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 598865 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı |