Küçük prens kitabının çoklu zekâ kuramına göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Parlakyıldız, Hayrettin | |
dc.contributor.author | Doğan, Müge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:37:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:37:24Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109276 | |
dc.description.abstract | Müge DOĞAN ÖZET Küçük Prens Kitabının Çoklu Zekâ Kuramına Göre İncelenmesi Küçük Prens çocuklar için yazılmış olmasına rağmen alt metniyle yetişkinlere de seslenmeyi başarabilen bir çocuk kitabıdır. Bu kitap her yıl iki milyondan fazla okura ulaşarak en çok okunan çocuk kitapları içindeki yerini almaktadır. Bu tez çalışması Küçük Prens'in etki alanı düşünülerek, kitaptan daha çok verim elde etmek için yapılmıştır . Bugün eğitim ve öğretim programlarını destekleyen Çoklu zekâ kuramı zekânın yeniden tanımlanmasını sağlamıştır. Çoklu zekâ kuramına göre her birey sekiz farklı zekâ alanına sahiptir ve bu alanlara ait yetenekler uygun öğretim yöntemleriyle geliştirilebilir. Bu tezin amacı Küçük Prens kitabında bulunan Çoklu zekâ kuramına ait yeterlilikleri kitapta yer alan örneklerle somutlaştırmaktır. Bu amaçla Küçük Prens kitabının yirmi yedi bölümü içerik analizi yöntemi kullanılarak Çoklu zekâ kuramının görsel-uzamsal zekâ, sözel-dilsel zekâ, kişilerarası zekâ, içsel zekâ, müziksel-ritmik zekâ, doğa zekâsı ve mantıksal-matematiksel zekâ alanlarının yeterliliklerine göre incelenmiştir. Ulaşılan sonuçların MEB 2018 Öğretim programlarıyla uyumunu incelemek için ilişki analizi ve değerlendirme analizi yöntemleri kullanılmıştır. Bu tez çalışmasıyla Küçük Prens kitabının Çoklu zekâ kuramına ait yeterlilikleri taşıdığı tespit edilmiş ve bulguların 2018 MEB Öğretim programlarıyla uyumlu olduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Küçük Prens, Çoklu Zekâ Kuramı. | |
dc.description.abstract | Müge DOĞAN ABSTRACT Examination of the Book of Little Prince According to Multiple Intelligence Theory.Although this gentle book looks like it is a book for children, but it's generally better appreciated and enjoyed by an older audience. The language and themes can sail over the heads of young, casual readers, but there's nothing inappropriate for young readers. `The Little Prince` is one of the most read books in the world and it is available for more than two million readers every year. In fact, it has been translated into 300 languages and dialects. This thesis was made in order to obtain more efficiency from the book by considering the influence of the Little Prince. Multiple education, training program and theory of intelligence has led to a redefinition of intelligence. According to multiple intelligence theory, each individual has eight different areas of intelligence, and the skill methods. The purpose of this thesis is to analyse the Multiple Intelligences contained in the book The Little Prince. The aim is to embody the qualifications of the theory with the examples in the book. Therefore, twenty-seven chapters of the Little Prince book using the containts multiple method Visual-spatial intelligence, verbal-linguistic intelligence, interpersonal intelligence, internal intelligence, musical-rhythmic intelligence, nature intelligence and logical-mathematical intelligence according to their qualifications. During the program, Relational analysis and evaluation methods were used to examine the concordance of the results reached with the MEB 2018 program. In this thesis, it was determined that the book The Little Prince have the skills of Multiple Intelligence Theory and that results were found to be consistent with the MEB 2018 curriculum.Key Words: The Little Prince, Multiple Intelligence Theory | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Küçük prens kitabının çoklu zekâ kuramına göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of the book of little prince according to multiple intelligence theory | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-31 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Multiple Intelligence Theory | |
dc.subject.ytm | Little Prince | |
dc.identifier.yokid | 10277250 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 598869 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |