Ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin boş zaman etkinliklerinin ve okuduğunu anlama becerilerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kızılaslan Tunçer, Berfu | |
dc.contributor.author | Saraç Ekmen, Merve | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:37:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:37:21Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109275 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin boş zaman etkinliklerini ve okuduğunu anlama becerilerinin düzeyini belirlemektir. Bu amaca bağlı olarak ilkokul 4. sınıfta öğrenim görmekte olan öğrencilerin okuduğunu anlama beceri puanları belirlenerek; cinsiyet, öğrenim görmekte olunan okul, kitap, gazete ve dergi okuma sıklığı ve edebiyatla ilgilenme (şiir, öykü, hikaye yazma) durumları ile ilişkisi araştırılmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama deseni kullanılan bu çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinde bulunan ilkokullarda öğrenim gören 303 4.sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerini ölçmek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen `Okuduğunu Anlama Testi` ve boş zaman etkinliklerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan `Boş Zaman Değerlendirme Anketi` kullanılmıştır. Araştırmanın verilerinin analizinde, SPSS 22.0 (Statistical Package For Social Sciences) paket programı kullanılmıştır. Veri toplama araçlarının geliştirilmesi ve uygulanması sonucunda elde edilen verilerin analizi için de SPSS 22.0 paket programı kullanılarak Frekans, Yüzde, Standart Sapma, Aritmetik Ortalama, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), t-Testi, ve Tukey Testi yapılmıştır.Araştırmanın verilerine göre kız öğrencilerin okuduğunu anlama beceri puanlarının erkek öğrencilerin okuduğunu anlama beceri puanlarından daha yüksek olduğu görülmektedir. Öte yandan ilkokul öğrencilerinin okuduğunu anlama beceri puanlarının kitap, dergi ve gazete okuma sıklığına göre anlamlı farklılık göstermediği, öğrenim görmekte oldukları okullara ve edebiyatla ilgilenme (şiir, öykü, hikâye yazma) durumlarına göre ise farklılaştığı belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Okuduğunu anlama, boş zaman, boş zaman etkinliği, boş zaman eğitimi, kitap okuma sıklığı. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the level of leisure activities and reading comprehension skills of 4th grade primary school students. Depending on this purpose, primary school fourth grade students' reading comprehension skill scores were determined; gender, the frequency of reading school, books, newspapers and magazines and the relationship with literature (poetry, story, story writing).This quantitative research design was used in the 2018-2019 academic year with 303 fourth grade students in primary schools in Istanbul. `The Reading Comprehension Test` was developed by the researcher as a data collection tool to measure reading comprehension skills. `Leisure Survey` was prepared by the researcher to determine spare activities. Data were analyzed using SPSS 22.0 (Statistical Package for Social Sciences). Frequency, Percentage, Arithmetic Mean, Standard Deviation, t-Test, One Way Analysis of Variance (ANOVA) and Tukey Test were performed by using SPSS 22.0 package program for the analysis of the data obtained as a result of the development and application of data collection tools.The data of the study shows that female students 'reading comprehension skill scores are higher than male students' reading comprehension skill scores. On the other hand, primary school students' reading comprehension skill scores do not show significant difference according to the frequency of reading books, magazines and newspapers, it is determined that they differ according to the schools they are studying and their interest in literature (poetry, story, story writing).Key Words: Reading comprehension, spare time, leisure activity, leisure education, reading frequency. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin boş zaman etkinliklerinin ve okuduğunu anlama becerilerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining the elementary school 4th grade students' leisure activities and reading comprehension skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-31 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10283848 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 606140 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı |