Teknik eğitim fakültelerinin kapatılmasının mesleki eğitime öğretmen yetiştirme sürecine etkileri
dc.contributor.advisor | İra, Nejat | |
dc.contributor.author | Aktan, İlkay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:37:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:37:19Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109274 | |
dc.description.abstract | Teknik Eğitim Fakültelerinin kapatılmasının mesleki eğitime öğretmen yetiştirme sürecine etkilerinin neler olduğunu belirlemeyi amaçlayan bu araştırma nitel araştırma deseninde yürütülmüştür. Bu araştırma bütüncül çoklu durum desenli nitel bir durum çalışmasıdır. Bu araştırmanın örneklemini 2018-2019 öğretim yılında Konya Karatay ve Meram ilçelerinde yer alan A ve B Mesleki ve Teknik Anadolu lisesinde çalışan 8 Eğitim Yöneticisi ve 10 Öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama tekniği olarak görüşme yöntemi kullanılmıştır. Uzman görüşlerine dayanılarak sekiz sorulu yarı yapılandırılmış görüşme formu geliştirilmiştir. Araştırmanın iç geçerliğini (inandırıcılığını) artırmak için görüşme formu geliştirilirken ilgili literatür incelemesi sonucunda konu ile ilgili kavramsal bir çerçeve oluşturulmuştur. Araştırmanın dış geçerliğini artırmak için araştırma süreci ve bu süreçte yapılanlar ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. Araştırma genelinde, kalite sorunun çözülmesi için, Teknik Eğitim Fakülteleri tekrar açılması gerektiği, mühendis-öğretmen karmaşasına gerekli düzenlemeler yapılarak son verilmesi gerektiği, teoriden ziyade pratik eğitime ağırlık verilmesi gerektiği, öğretmen nitelikleri açısından, mesleki yeterlilik ve pedagojik formasyonun artırılması gerektiği, Milli Eğitim Bakanlığı-Yükseköğretim Kurulu koordinasyonun artırılması gerektiği, okul-sanayi işbirliğinin artırılması gerektiği, atölye ve laboratuvarların son teknolojiyle donatılmasının gerektiği, eğitim planlamasının yapılarak ihtiyaçtan fazla öğretmen adayının alınmaması gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to determine the effects of the closure of Technical Education Faculties on the process of teacher training in vocational education. This is a qualitative case study with a holistic multiple case design. The sample of this research is composed of 8 Education Managers and 10 Teachers working in A and B Vocational and Technical Anatolian High Schools in Karatay and Meram districts of Konya in 2018-2019 academic year. Interview method was used as data collection technique. Based on expert opinions, a semi-structured interview form with eight questions was developed. In order to increase the internal validity (credibility) of the research, a conceptual framework was developed as a result of the literature review. In order to increase the external validity of the research, the research process and its activities are explained in detail. In order to solve the quality problem, Technical Education Faculties should be reopened, engineer-teacher confusion should be terminated by making necessary arrangements, practical education should be given more emphasis than theory, vocational qualification and pedagogical formation should be increased in terms of teacher qualifications. It was concluded that the coordination of Higher Education Council should be increased, school-industry cooperation should be increased, workshops and laboratories should be equipped with the latest technology, education planning should be done and should not be more than the need for teacher candidates. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Teknik eğitim fakültelerinin kapatılmasının mesleki eğitime öğretmen yetiştirme sürecine etkileri | |
dc.title.alternative | The effects of closing technical education faculties on teacher training process in vocational education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-02 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10287189 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 599075 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |