Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçın, Fehime Sevil
dc.contributor.authorÖzahioğlu, Merve
dc.date.accessioned2020-12-07T07:36:49Z
dc.date.available2020-12-07T07:36:49Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109255
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 8. sınıf öğrencilerinin; günlük yaşamlarında iç içe oldukları elektrikli-elektronik cihazlardan yayılan elektromanyetik kirliliğe ilişkin farkındalık ve bilgi düzeylerinin verilen eğitim ve yapılan etkinlikler sonucu gelişimini incelemektir. Araştırmada 2017-2018 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Silivri ilçesi Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı bir ortaokulda 8. sınıfta öğrenim görmekte olan toplam 45 öğrenci yer almaktadır. Bu çalışmada nitel ve nicel verilerin birlikte değerlendirilmesiyle oluşan yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel bölümünde tek gruplu ön test-son test desen, nitel bölümünde ise çiz-ve-yaz tekniği kullanılmıştır.Araştırmada veri toplama araçları olarak `Elektromanyetik Kirlilik Başarı Testi'', ''Elektromanyetik Alan Farkındalık Ölçeği` kullanılmış ve `Elektromanyetik kirlilik nedir?` sorusu sorularak ve öğrencilerden elektromanyetik kirliliğe ilişkin resim çizmeleri istenmiştir. Bunlar öğrencilere eğitim öncesi-sonrası ve eğitimden iki ay sonra takip çalışmasında uygulanmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre, öğrencilerin elektromanyetik alan farkındalık ve bilgi düzeylerinin verilen eğitim ve yapılan etkinlikler sonucu arttığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin elektromanyetik kirlilik kavramı hakkındaki bilgileri unutmadıkları, yapılan etkinlikleri birincil elden deneyimledikleri için kalıcı öğrenmeler sağladıkları takip çalışmasında ortaya çıkmıştır. Nitel bulgular incelendiğinde öğrencilerin son test ve takip çalışmalarında vurguladıkları kavramların arttığı ve eğitimde öğrendikleri kavramları resimlerinde de çizdikleri görülmüştür.Anahtar kelimeler: Başarı testi, çevre eğitimi, çiz-ve-yaz tekniği, elektromanyetik kirlilik, farkındalık
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the level of awareness and achievement of electromagnetic pollution emitted from the electrical-electronic devices with which 8th grade students are in touch in their daily lives.At the total, 45 students of 8th grade in a secondary school subordinated to the Directorate of National Education of Silivri district of Istanbul province in the 2017-2018 academic year have been included in the study. In this study, we used a converging parallel design by evaluating the qualitative and quantitative data together. In the quantitative part of the research, we used random design with pre-test and post-test single group and draw-and-write technique in the qualitative part. We used the tests and scales of `Electromagnetic Pollution Achievement Test` and `Electromagnetic Field Awareness Scale` as data collection tools, and we asked the students the question of `What is electromagnetic pollution?` and students were asked to draw pictures about electromagnetic pollution. All of these were applied to the students before and after education and in the follow-up studies two months after education.According to the results of the study, it was concluded that the students' electromagnetic field awareness and achievement levels have increased. In the follow-up study, it was observed that the students did not forget the information about the concept of electromagnetic pollution and it became obvious that they provided permanent learning as they primarily experienced the conducted activities. When the qualitative evidence has been analyzed, it is seen that the concepts which students emphasized in the final test and follow-up study have increased and they drew the pictures of the concepts that they learnt during the education.Key Words: Achievement test, awareness, draw-and-write technique, electromagnetic pollution, environmental education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleElektromanyetik alana yönelik hazırlanan etkinliklerin 8. sınıf öğrencilerinin bilgi düzeylerine ve farkındalıklarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the activities that are prepared towards electromagnetic field upon the knowledge level and awareness of the 8th grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-31
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10273672
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid598853
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess