Türkçe dersiyle 21. yüzyıl becerilerinin ilişkilendirilmesi
dc.contributor.advisor | Avcı, Yusuf | |
dc.contributor.author | Kirgiz, Gülhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:36:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:36:33Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109241 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, 21. yüzyıl becerilerinin Türkçe dersindeki yerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda (2018) ve ders içeriğinde (metinler ve etkinlikler) 21. yüzyıl becerilerinin durumu incelenmiştir. Bu araştırma, felsefi temelleri açısından yorumlayıcı paradigmaya dayanmaktadır. Veri toplama tekniği olarak doküman incelemesinden yararlanılmıştır. Araştırma dokümanlarını, Türkçe Dersi Öğretim Programı kazanımları, beşinci sınıf ders kitabında yer alan metinler ve etkinlikler oluşturmaktadır. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır.Araştırmada Türkçe Dersi Öğretim Programı kazanımlarında 21. yüzyıl becerilerinin anlama beceri alanı kazanımlarıyla daha çok ilişkilendirildiği belirlenmiştir. Özellikle de okuma becerisi tüm sınıf düzeylerinde 21. yüzyıl becerisine en fazla hizmet eden temel dil becerisidir. En az hizmet eden temel dil becerisi kazanımı ise konuşma becerisidir. 21. yüzyıl beceri alanı içerisinde en fazla yer verilen hayat ve kariyer becerileridir; en az ise bilgi, medya ve teknoloji becerilerine yer verilmiştir. Beşinci sınıf Türkçe ders kitabındaki metinlerde 21. yüzyıl becerilerinin dağılımının sistemli olmadığı belirlenmiştir. Metinlerde en çok öğrenme ve yenilik becerileri öğrenme alanına hizmet edilmiştir; bilgi, medya ve iletişim teknolojileri öğrenme alanına ise daha az önem verilmiştir. 21. yüzyıl becerilerinin metinlere dağılımına bakıldığında Türkçe Dersi Öğretim Programı'nın (2018) ana yetkinliklerinin ihmal edildiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu yönüyle de metinlerin programın temel yetkinliklerini tam olarak karşılamadığı düşünülmektedir. Etkinlikler, 21. yüzyıl becerilerinin üç öğrenme alanına, orantısız bir şekilde hizmet etmektedir. Bu dağılımın hangi ölçütlere göre yapıldığı belli değildir. Etkinliklerde en çok hayat ve kariyer becerileri öğrenme alanına; en az ise öğrenme ve yenilik becerileri öğrenme alanına hizmet edilmiştir.Anahtar kelimeler: Türkçe öğretimi, Türkçe Öğretim Programı, 21. Yüzyıl becerileri | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the place of 21st century skills in Turkish course.For this purpose, the situation of 21st century skills has been tried to be revealed in the Turkish Language Teaching Program (2018) and the course content (texts and activities). This research is based on an interpretive paradigm in terms of its philosophical foundations.Document analysis was used as data collection technique.The research documents consist of the Turkish Language Teaching Program acquisitions, texts and activities in the fifth grade textbook.Descriptive analysis technique was used for data analysis.In the research, it has been determined that the 21st century skills in Turkish Language Teaching Program acquisitions are more related to the skills field gains. In particular, reading skill is the basic language skill that serves at most 21st century skill at all grade levels. At least the basic acquisition of basic language skills belongs to speech.Life and career skills are the most common among 21st century skills; and at least, information, media and technology skills. It has been determined that the distribution of 21st century skills is not systematic in the texts in the fifth grade Turkish textbook.In the texts, the field of learning and innovation skills was mostly served; Less attention was given to information, media and communication technologies.When the distribution of 21st century skills into texts is examined, it is concluded that the main competencies of the Turkish Language Teaching Program (2018) are neglected.In this respect, it is thought that the texts do not fully meet the basic competencies of the program.The distribution of 21st century skills is not systematic in the activities in the fifth grade book. The activities disproportionately serve the three learning domains of 21st century skills. It is not clear what criteria this distribution is made. Activities mostly focus on life and career skills learning; and at least the field of learning and innovation skills learning.Key words: Turkish teaching, Turkish curriculum, 21st century skills | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkçe dersiyle 21. yüzyıl becerilerinin ilişkilendirilmesi | |
dc.title.alternative | Relation of 21st century skills with Turkish lesson | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-04 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10292072 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 622600 | |
dc.description.pages | 144 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |