dc.contributor.advisor | Çekiç, Osman | |
dc.contributor.author | Duman, Rabia | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:36:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:36:28Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109237 | |
dc.description.abstract | ÖzetÖğretmen Görüşlerine Göre Sınıf İçinde İstenmeyen Öğrenci Davranışları ve Çözüm Yolları Bu araştırmanın amacı istenmeyen öğrenci davranışlarını ve çözüm yollarını öğretmen görüşlerine göre incelemektir. Araştırma Balıkesir ilinin Edremit, Havran, Burhaniye ve Ayvalık İlçelerinde çalışan 200 öğretmen üzerinde yürütülmüştür. Öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışlarıyla karşılaşma sıklıklarını, bu davranışlarla başa çıkma yöntemlerini, başa çıkma yöntemlerini kullanma sıklıklarını ve önceliklerini belirlemeyi amaçlayan bu çalışmada nicel araştırma modellerinden olan tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Çözümlemelerde, SPSS paket programı kullanılmış, gruplar arasındaki anlamlılık testlerinde p=0.05 düzeyi esas alınmıştır. Analizlerde, frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, normal dağılım gösteren durumlarda t Test, ANOVA, Tamhane's T2 testleri kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre; İstenmeyen öğrenci davranışları cinsiyet, yaş, kıdem, dersine girilen sınıf, medeni hal ve çocuk sayısı değişkenlerine göre incelendiğinde anlamlı bir fark göstermemiştir. Branş bazında; müzik öğretmenleri sınıf öğretmenlerine göre, fen bilgisi öğretmenlerine göre ve din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerine göre daha fazla istenmeyen öğrenci davranışıyla karşılaşmaktadır. Sınıf mevcudu 31 ve üzeri olan sınıflarda istenmeyen öğrenci davranışları ile karşılaşma sıklığı 30 ve daha az mevcuda sahip öğrencilere göre istenmeyen öğrenci davranışlarının tüm alt boyutlarında daha fazladır. Ayrıca üniversite öğrenimi sırasında formasyon alan öğretmenler, formasyon almadan mezun olan öğretmenlere göre tüm alt boyutlarda istenmeyen öğrenci davranışları ile daha az karşılaşmaktadır.İstenmeyen öğrenci davranışlarının sıklığına bakıldığında; en çok karşılaşılan davranış derse hazırlıksız gelme, en az karşılaşılan davranış bağımlılık yapıcı madde kullanmadır.. İstenmeyen öğrenci davranışlarının çözüm yöntemlerinde ise en çok kullanılan yöntemin; birebir konuşurum, en az kullanılan yöntemin ise; yapılan olumsuz davranışın olumlusunu defalarca yazdırırım olduğu görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Sınıf yönetimi, istenmeyen öğrenci davranışı, istenmeyen öğrenci davranışlarıyla baş etme yöntemleri | |
dc.description.abstract | AbstractStudent Misbehaviors and Solutions According to Teacher OpinionsThe aim of this study is to investigate the student misbehaviours and solutions according to the teachers' opinions. The study was conducted on 200 teachers working in Edremit, Havran, Burhaniye and Ayvalık districts of Balıkesir province. In this study, which is aimed to determine the frequency of encountering student misbehaviours, coping methods, using coping methods and priorities of teachers, a screening model which is one of the quantitative research models was used. In the analysis of the data, SPSS package program was used and p = 0.05 level was taken as the basis for the significance tests between the groups. t Test, ANOVA, Tamhane's T2 tests were used for the analysis of frequency, percentage, average, standard deviation and normal distribution.According to the research findings; student misbehaviours did not show a significant difference when analyzed according to gender, age, seniority, class, marital status and number of children. On the basis of branch; Music teachers face more student misbehaviour than classroom teachers, science teachers, and religious culture and ethics teachers. The frequency of encountering student misbehaviours is higher in all sub-dimensions of student misbehaviours compared to the students who have 30 or less. In addition, teachers who receive training during university education are less likely to experience student misbehaviours in all sub-dimensions than teachers who have graduated without training. Considering the frequency of student misbehaviours; The most frequently encountered behavior is unprepared for the lesson and the least encountered behavior is the use of addictive substance. one to one, the least used method; It is seen that the negative behavior is done repeatedly.Keywords: Classroom management, student misbehaviours, , coping with student misbehaviours. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen görüşlerine göre sınıf içinde istenmeyen öğrenci davranışları ve çözüm yolları | |
dc.title.alternative | Misbehaviours and teachers' methods todeal with students in classroom management | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-02 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Unwanted student behavior | |
dc.identifier.yokid | 10284305 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 599005 | |
dc.description.pages | 158 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı | |