Sınıf yönetimi etkililiği modeline göre okul yöneticilerinin görüşleri
dc.contributor.advisor | Güven, Sibel | |
dc.contributor.author | Özdemir, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:36:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:36:21Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109231 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ile ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin sınıf yönetimi etkililiği modeline göre okul yöneticilerinin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu araştırmada, elde edilen verilerin bir bütün olarak değerlendirilebilmesi amacıyla nitel araştırma yöntemi desen olarak da olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Karabük İlinde merkezde yer alan ortaöğretim kurumlarında görev yapan okul müdürleri ve yardımcıları olmak üzere toplam 34 okul yöneticisi oluşturmuştur. Araştırmada veriler nitel araştırma tekniklerinden biri olan görüşme ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde, betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre okul yöneticilerinin cinsiyet ayrımı yapmadan öğretmenlerin sınıf yönetiminde başarılı olduklarını ifade ettikleri görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Okul yöneticileri, sınıf yönetiminin etkililiği, betimsel analiz | |
dc.description.abstract | With this research, it is aimed to determine the opinions of school administrators according to classroom management effectiveness model of teachers working in secondary education institutions. In this study, case study design was used as a qualitative research method design in order to evaluate the data as a whole. The study group of the study consisted of a total of 34 school administrators, including the school principals and their assistants working in the secondary education institutions in the center of Karabük in the spring term of 2017-2018 academic year. Data were collected by interview which is one of the qualitative research techniques. Descriptive analysis technique was used to analyze the data obtained in the study. According to the results of the study, it was observed that school administrators stated that teachers were successful in classroom management without making any gender discrimination.Keywords: Claassroom management effetiveness, school managers, descriptive analyse | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf yönetimi etkililiği modeline göre okul yöneticilerinin görüşleri | |
dc.title.alternative | School administrators opinions according to class management effectiveness model | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-02 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10287390 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 599080 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |