Show simple item record

dc.contributor.advisorGüven, Sibel
dc.contributor.authorÖzdemir, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-07T07:36:21Z
dc.date.available2020-12-07T07:36:21Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109231
dc.description.abstractBu araştırma ile ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin sınıf yönetimi etkililiği modeline göre okul yöneticilerinin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu araştırmada, elde edilen verilerin bir bütün olarak değerlendirilebilmesi amacıyla nitel araştırma yöntemi desen olarak da olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Karabük İlinde merkezde yer alan ortaöğretim kurumlarında görev yapan okul müdürleri ve yardımcıları olmak üzere toplam 34 okul yöneticisi oluşturmuştur. Araştırmada veriler nitel araştırma tekniklerinden biri olan görüşme ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde, betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre okul yöneticilerinin cinsiyet ayrımı yapmadan öğretmenlerin sınıf yönetiminde başarılı olduklarını ifade ettikleri görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Okul yöneticileri, sınıf yönetiminin etkililiği, betimsel analiz
dc.description.abstractWith this research, it is aimed to determine the opinions of school administrators according to classroom management effectiveness model of teachers working in secondary education institutions. In this study, case study design was used as a qualitative research method design in order to evaluate the data as a whole. The study group of the study consisted of a total of 34 school administrators, including the school principals and their assistants working in the secondary education institutions in the center of Karabük in the spring term of 2017-2018 academic year. Data were collected by interview which is one of the qualitative research techniques. Descriptive analysis technique was used to analyze the data obtained in the study. According to the results of the study, it was observed that school administrators stated that teachers were successful in classroom management without making any gender discrimination.Keywords: Claassroom management effetiveness, school managers, descriptive analyseen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf yönetimi etkililiği modeline göre okul yöneticilerinin görüşleri
dc.title.alternativeSchool administrators opinions according to class management effectiveness model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-02
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10287390
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid599080
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess