Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçınkaya Önder, Eylem
dc.contributor.authorÇolak, Merve
dc.date.accessioned2020-12-07T07:36:15Z
dc.date.available2020-12-07T07:36:15Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109225
dc.description.abstractSon yıllarda hayatımızın önemli bir parçası haline gelen akıllı telefonların etkin kullanımından dolayı ortaya çıkan bir kavram olan nomofobinin Türkçe en kapsamlı karşılığı `akıllı telefonsuz kalma korkusu`dur. Bu çalışmanın amacı 8.sınıf öğrencilerinin nomofobi düzeyinin belirlenmesi ve öğrencilerin nomofobi düzeylerinin cinsiyet, genel not ortalaması, anne-baba eğitim durumu, anne-baba mesleği, ailenin aylık geliri gibi değişkenlere bağlı olarak değişip değişmediğini tespit etmektir. Çalışmaya 452 öğrenci (228 kız, 224 erkek) katılmıştır. Bu çalışmada nicel çalışma yöntemi uygulanmıştır. Veri toplam aracı olarak 'Demografik Bilgi Formu' ve Yıldırım ve Correia (2015) tarafından geliştirilen ''Nomofobi Ölçeği'' kullanılmıştır. Çalışma sonunda elde edilen bulgulara göre; öğrencilerin nomofobi düzeylerinin cinsiyete, genel not ortalamalarına, anne-baba eğitim durumu, anne-babanın sahip olduğu mesleğine ve ailenin elde ettiği aylık maddi miktarına göre farklılaşmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Nomofobi, cinsiyet, ortaokul öğrencileri
dc.description.abstractNomophobia, a newborn concept that has become an important part of our lives in recent years due to effective use of smart phones in daily life, can be defined as `fear of staying away from smart phones`. The aim of this study is to determine the nomophobia level of 8th grade students and to determine whether the nomophobia levels of the students differ according to the variables such as gender, general grade point average, parental education status, parental profession, and monthly income of the family. In this study, a quantitative research method was conducted. 'The Demographic Knowledge Form' and 'Nomophobia Scale' developed by Yıldırım and Correia (2015) were used as data collection tools. According to the findings; the nomophobia levels of 8th grade students did not change according to the gender of the students, the overall grade point average, the educational status of the parents, the profession of the parents and the monthly financial amount of the family.Keywords: Nomofobia, gender, secondary school studentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin nomofobi düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of nomophobia levels of secondary school students in terms of some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-04
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10286053
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid622486
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess