Show simple item record

dc.contributor.advisorTimur, Betül
dc.contributor.authorBadem, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-07T07:36:11Z
dc.date.available2020-12-07T07:36:11Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109221
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı FeTeMM yaklaşımına dayalı öğretim etkinlikleri oluşturmak ve geliştirilen bu FeTeMM etkinliklerinin ortaokul öğrencileri üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmada, karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel araştırma kısmında deneysel yöntem olan tek grup ön test-son test modeli kullanılmıştır. Nitel araştırma kısmında ise yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu Çanakkale ilinin Yenice ilçesinde yer alan Hamdibey Ortaokuldaki 8. sınıfta eğitim öğretime devam eden 30 öğrenci oluşturmaktadır. Aynı okulda 8. sınıfta eğitim öğretimine devam eden 3 öğrenci ise nitel araştırma kısmının çalışma grubunu oluşturmaktadır.Nicel araştırma kapsamında öğrencilere `FBYTÖ`, `BSBÖ` ve `FeTeMM-MYİÖ` ölçeklerinin uygulanması ön ve son test olarak gerçekleştirilmiştir. Ölçeklerden elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Analizler için bağımlı gruplar t-testi kullanılmıştır. Nitel araştırma kapsamında öğrencilere yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Görüşme sonuçları analiz edilirken betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.Analizlerden elde edilen sonuçlara göre, uygulanan FeTeMM etkinliklerinin öğrencilerin fen bilimleri dersine olan tutumları ile bilimsel süreç becerileri üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturmadığı görülmüştür. Uygulanan FeTeMM etkinliklerinin FeTeMM mesleklerinden fen ve mühendislik alt boyutları üzerinde anlamlı farklılık oluşturduğu görülmüştür. Buna karşın matematik ve teknoloji alt boyutları üzerinde anlamlı bir farklılık oluşmadığı görülmüştür. Nitel verilerin analizden elde edilen sonuçlarda ise, FeTeMM etkinlikleri ile tasarlanan fen bilimleri dersinin tüm öğrenciler tarafından eğlenceli bulunduğu, ders süresince kendilerini iyi hissettikleri ve dersin olumsuz yönleri olmadığı belirtilmiştir. Ayrıca derslerin öğrencilerin tasarım ve el becerilerini geliştirdiği belirtilmiştir
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to develop teaching activities that are based on STEM approach and to describe the effects of these STEM activities on secondary school students. A mixed-method research design was utilized in this study. A one group pretest – posttest model, which is an experimental method, was implemented for the quantitative part of the study while a semi-structured interview was conducted for the qualitative part.The sampling of the study consisted of 30 students who are attending their 8th grade education at Hamdibey Secondary School, Yenice, Çanakkale. Three other students who attend 8th grade at the same school formed the sampling for qualitative part of the data collection. For quantitative data collection, the implementation of `Science Attitude Scale (SAS)`, ` Scientific Process Skills Test (SPST) and STEM-Professions Interest Survey` scales was conducted as pretest and posttest. The data was analyzed with SPSS. A paired sample t-test was utilized for the analysis. A semi-structured interview form was conducted with the students for qualitative purposes. Descriptive analysis was used for the analysis of interview results.According to the analyses, the implemented STEM activities did not yield any statistically significant differences on students' attitudes towards science classes or their scientific process skills. The STEM activities were proved to display a statistically significant difference on science and engineering sub disciplines while a statistically significant difference did not yield on mathematics and technology sub disciplines. The results of the qualitative data analysis, on the other hand, showed that the science class which was planned with STEM activities was found to be fun by all the students, that they felt engaged during the class, and that there were no negative sides of the class. Furthermore, the classes were reported to improve the students' design and hand skills.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFetemm eğitim yaklaşımının ortaokul öğrencileri üzerindeki etkilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation of the effects of stem education approach on secondary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-31
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10278610
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid598874
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess