Fen bilgisi öğretim programı kazanımlarının sınıf içi öğrenme çevresinin fiziksel özellikleri kapsamında gerçekleştirilebilirliğinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yazgan, Akan Deniz | |
dc.contributor.author | Sari, Betül Kübra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:35:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:35:28Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109183 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, ulusal standartlar göz önünde bulundurularak, öğretim ve öğrenme sürecinde fiziksel sınıf ortamının tasarımı ve algılanan rolünün bütünsel bir temsilini sağlamayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda Fen Bilimleri Dersini yürüten öğretmenlerin okul ve sınıf tasarımları hakkındaki görüşlerine başvurulmuştur. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırma sürecinde Çanakkale ilindeki 12 farklı ortaokuldan seçilen, her okuldan 1 Fen Bilimleri Öğretmeni olmak üzere toplamda 12 öğretmen yer almıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak görüşme tekniği kullanılmıştır. Görüşme için öncesinde hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Bu çalışmada görüşmeler yoluyla elde edilen veriler, içerik analizi yaklaşımıyla çözümlenmiştir.Çalışmada, öğrencilerin derse olan ilgi, güdülenme ve başarısı ile sınıfların fiziksel niteliği arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır. Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları göz önünde bulundurularak düzenlemelerin yapılmasının gerekliliği üzerinde durulmuş olup iyi düzenlenmiş, başarılı bir sınıf oluşturmanın tüm öğrenciler ve öğretmenler için önemli olduğu sonucuna varılmıştır. Dersliklerde öğrenci başına düşen alanın standartlara uygun olduğu ancak bazı öğretmenlerin bu alanları farklı öğretim yöntemlerini denemek için yeterli bulmadığı, ısı, aydınlatma ve ses yalıtımı gibi fiziksel çevre şartları konusunda herhangi büyük bir şikayet ve sorunun olmadığı belirlenmiştir. Anahtar sözcükler: Yapılandırmacılık, Öğrenme Çevresi, Sınıf Tasarımı | |
dc.description.abstract | This study aims to provide a more holistic representation of the design and perceived role of the physical classroom environment in the teaching and learning process, taking into account state standards. In accordance with this aim, case study method one of the qualitative research has been used. During research process, 12 teachers who have been chosen from different secondary schools in Çanakkale province on condition that 1 science teacher from each school and 12 science teachers in total have been included and made meetings.Meeting technique has been used as data collection tools in research. Semi structured interview documents prepared beforehand have been used. The data collected through meetings in this research have been analyzed by means of content analysis approach.In this study, it was tried to determine the relationship between students' interest of the lesson, motivation and success and the physical characteristics of the classes. It has been concluded to create well-organized and successful class environment is important for both teachers and students by considering students' interest and needs. It was determined that the area per student in the classrooms was in accordance with the standards, but some teachers did not find these areas sufficient to try different teaching methods and there were no major complaints about physical environmental conditions such as heat, lighting and sound insulation.Keywords: Constructivism, Learning Environment, Classroom Design | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilgisi öğretim programı kazanımlarının sınıf içi öğrenme çevresinin fiziksel özellikleri kapsamında gerçekleştirilebilirliğinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the possibility of the acquisition of science education curriculum objectives in the context of physical properties of the in-class learning environment | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-08 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning environment | |
dc.subject.ytm | Education environment | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.identifier.yokid | 10298598 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 600581 | |
dc.description.pages | 79 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |