Bağımsız anaokullarında görev yapan öğretmen dışındaki personelin iş arkadaşlık ilişkilerinin performansları üzerindeki etkisi
dc.contributor.advisor | Başar, Mustafa Aydın | |
dc.contributor.author | Tiltay Yilmaz, Hatice | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:35:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:35:26Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109181 | |
dc.description.abstract | 21. yüzyılda okul öncesi eğitimi veren kurumların önemi bütün kesimler açısından kabul edilmiştir. Bununla birlikte okul öncesi eğitimin kalite derecesini de belirleyen en önemli unsurlardan biri çocuklarla etkileşim içinde olan öğretmen dışındaki personeldir. Anaokullarının işleyiş yapısı ve eğitim sistemindekine önemine bakıldığında destek hizmeti veren işgörenleri, bu kurumların önemli bir öğesidir. Çocukların yemek ve öz bakım becerileri bu personel tarafından desteklendiği gibi okulun genel temizlik ve işleyişinde de işgören ana elemandır. Bu personelin okullara yönelik mesleki kültürlerinin olmayışı ise zaman zaman başka yönlerin öne çıkmasına sebep olmaktadır. Bunlardan en önemlisi ise iş arkadaşlık ilişkisidir. Okul kültürü olmayan kişilerin iş arkadaşlık ilişki düzeyleri hem kurumun işleyişini hem de performansını etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı, bağımsız anaokullarında görev yapan öğretim hizmetleri dışındaki destek hizmetleri işgörenlerinin iş arkadaşlık ilişki düzeylerinin performanslarına etkisini ortaya koymaktır.Yapılan bu çalışma; tarama modeli esas alınarak desenlenmiş, 2017–2018 eğitim-öğretim yılında Çanakkale ilindeki merkez ve ilçelerde bulunan dokuz farklı resmi anaokulunda çalışan destek hizmetleri işgören personeli örneklem grubunu oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında `İşyeri arkadaşlığı ölçeği` ve `Performans ölçeği` kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler istatistik programında değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre; iş arkadaşlık ilişkisi ile performans arasında olumlu yönde bir ilişkinin var olduğu yönünde bir sonuca ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | In the present century, the importance of preschool education institutions is accepted by all communities. One of the most important factors determining the quality of preschool education is the staff other than the teachers interacting with children. Considering the functioning structure of the kindergartens and their importance in the education system, employees providing support services are an important element of these institutions. Such that; food and self-care skills are supported by these staff. They are also the main employees in the general cleaning and functioning of the school. The lack of professional culture of these personnel for schools sometimes leads to other aspects. The most important part of these aspects' relationship. The relationship levels of the staff who do not have a school culture affect both the functioning and performance of the institution. Friendship plays an important role in the adoption of corporate culture and in this process. This study; arranged on the basis of the scanning model, In the 2017-2018 academic year, the support group employees working in nine different kindergartens in the central and districts of Çanakkale formed the sample group. `Workplace friendship scale` and `Performance scale` have been used to collect data. The data obtained in the study has been evaluated in the statistical program. According to the findings; It is concluded that there is a positive connection between co-worker relationship and performance. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bağımsız anaokullarında görev yapan öğretmen dışındaki personelin iş arkadaşlık ilişkilerinin performansları üzerindeki etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of personnel other than teachers in independent kindergartens on the performances of relationships | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-10 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10305370 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 601405 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |