Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzden, Mehtap
dc.contributor.authorSinecen, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-07T07:35:20Z
dc.date.available2020-12-07T07:35:20Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109176
dc.description.abstractBu çalışmada, Adnan Menderes Üniversitesi'nin 5 (I) dersleri kapsamındaki Türk Dili derslerinin uzaktan eğitim ile verilmesinin öğrencilerin başarıları üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya dâhil olan öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik algılarının cinsiyet, öğrenim türü, uyruk, ders içeriklerine ulaşma yolları, kişisel bilgisayara sahip olma durumları ve internete bağlanma durumlarına göre farklılık oluşturma durumlarına bakılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin cinsiyetlerine ve öğrenim türlerine göre `İçerik` ve `Genel Değerlendirme` algı düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık oluşmadığı, `Sunum Kalitesi` algı düzeylerinde ise anlamlı farklılık oluştuğu sonucuna ulaşılmıştır. Kız öğrencilerin erkek öğrencilere oranla 5 (I) derslerinin sunum kalitesini daha nitelikli buldukları görülmüştür. `Normal Öğretim` öğrencilerinin, `İkinci Öğretim` öğrencilerine göre 5 (I) ile ilgili sunumları daha nitelikli buldukları belirlenmiştir. Öğrencilerin uyruklarına göre `Sunum Kalitesi` ile ilgili değerlendirmeleri arasında istatistiksel anlamlı bir farklılık bulunmamışken `İçerik` ve `Genel Değerlendirme` düzeyleri arasında ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Buna göre `Yabancı` uyruklu öğrencilerin, `Yerli` öğrencilere göre 5 (I) ile ilgili içeriği daha kaliteli ve doyurucu nitelikte buldukları söylenebilir. Elde edilen analiz sonuçlarına göre, öğrencilerin kişisel bilgisayara ve internet erişimine sahip olma durumlarının 5 (I) derslerinin `İçerik`, `Sunum Kalitesi` ve `Genel Değerlendirme` düzeylerini anlamlı bir şekilde yordamaktadır.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to investigate the effect of distance learning of Turkish Language courses within the scope of 5 (I) courses of Adnan Menderes University on students' success. Students' perceptions of distance education were examined according to gender, type of education, nationality, ways of accessing course contents, having a personal computer and making a difference according to their internet connection status.According to the results of the research, it was concluded that there was no statistically significant difference in perception levels of `Content` and Değerlendirme General Evaluation, according to gender and type of education, but there was a significant difference in `Presentation Quality` perception levels. It was observed that female students found the quality of presentation of 5 (I) courses to be more qualified than men. It was determined that `Normal Education` students found presentations about 5 (I) more qualified than `Secondary Education` students. While there was no statistically significant difference between the evaluations of students regarding `Quality of Presentation göre according to their nationalities, there was a statistically significant difference between `Content `and` General Evaluation `levels. According to this, it is seen that `Content` students find presentations about 5 (I) more quality and satisfying than göre `Native` students. According to the results of the analysis, it was concluded that the students' having a personal computer and internet access significantly predicted `Content`, `Presentation Quality` and `General Evaluation inin levels of 5 (I) courses.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleTürk dili dersinin uzaktan eğitim yoluyla verilmesinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of Turkish language course through distance education in terms of various variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-13
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10298127
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid593454
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess