Show simple item record

dc.contributor.advisorTimur, Serkan
dc.contributor.authorÇolak, Sercan
dc.date.accessioned2020-12-07T07:35:15Z
dc.date.available2020-12-07T07:35:15Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109172
dc.description.abstractBu çalışma, ortaokul öğrencilerinin elektromanyetik kirliliğe sebep olan teknolojik cihazların bilinçli kullanımına ilişkin farkındalıklarını cinsiyet, öğrenim düzeyi, annelerinin eğitim seviyesi, babalarının eğitim seviyesi, ailelerinin aylık evlerine giren maddiyatı, baba meslek, anne meslek değişkenleri tarafından etkilenip etkilenmediğini incelemektedir. Çalışmaya Balıkesir ili Bandırma ilçesinde ortaokul seviyesinde öğrenim gören 290 kız 297 erkek öğrenci katılmıştır. Bu çalışmada araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak Köklükaya, Selvi (2015)'nin `Elektromanyetik Kirliliğe Sebep Olan Teknolojik Cihazların Bilinçli Kullanımına İlişkin Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi` isimli çalışmalarında geliştirmiş olduğu ilgili ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre; öğrencilerin elektromanyetik kirliliğe sebep olan teknolojik cihazlarının bilinçli kullanımına ilişkin farkındalıkları cinsiyet ve öğrenim düzeylerine göre farklılık göstermekteyken anne eğitim, baba eğitim, aylık aile geliri, baba meslek, anne meslek düzeylerine farklılık göstermemektedir.
dc.description.abstractThis study examines whether secondary school students 'attitudes towards electromagnetic pollution are influenced by gender, education level, education level of their mothers, education level of their fathers, material entering their families' monthly homes, father profession and mother profession variables. 290 girls and 297 boys attending secondary school in Bandırma district of Balıkesir province participated in the study. In this study, quantitative study method was applied. As the data collection tool, Köklükaya, Selvi (2015) used the related scale developed in the study titled esi Developing Awareness Scale for the Conscious Use of Technological Devices Causing Electromagnetic Pollution `. According to the results of the study; While attitudes of students about electromagnetic pollution differ according to gender and education level, they do not differ between mother education, father education, monthly family income, father occupation, mother occupation levels.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin elektromanyetik kirliliğe sebep olan teknolojik cihazların bilinçli kullanımına ilişkin farkındalıklarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the awareness of secondary school students on the conscious use of technological devices including electromagnetic pollution
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-18
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10305937
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid595582
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess