Ortaokul öğrencilerinin elektromanyetik kirliliğe sebep olan teknolojik cihazların bilinçli kullanımına ilişkin farkındalıklarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Timur, Serkan | |
dc.contributor.author | Çolak, Sercan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:35:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:35:15Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109172 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinin elektromanyetik kirliliğe sebep olan teknolojik cihazların bilinçli kullanımına ilişkin farkındalıklarını cinsiyet, öğrenim düzeyi, annelerinin eğitim seviyesi, babalarının eğitim seviyesi, ailelerinin aylık evlerine giren maddiyatı, baba meslek, anne meslek değişkenleri tarafından etkilenip etkilenmediğini incelemektedir. Çalışmaya Balıkesir ili Bandırma ilçesinde ortaokul seviyesinde öğrenim gören 290 kız 297 erkek öğrenci katılmıştır. Bu çalışmada araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak Köklükaya, Selvi (2015)'nin `Elektromanyetik Kirliliğe Sebep Olan Teknolojik Cihazların Bilinçli Kullanımına İlişkin Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi` isimli çalışmalarında geliştirmiş olduğu ilgili ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre; öğrencilerin elektromanyetik kirliliğe sebep olan teknolojik cihazlarının bilinçli kullanımına ilişkin farkındalıkları cinsiyet ve öğrenim düzeylerine göre farklılık göstermekteyken anne eğitim, baba eğitim, aylık aile geliri, baba meslek, anne meslek düzeylerine farklılık göstermemektedir. | |
dc.description.abstract | This study examines whether secondary school students 'attitudes towards electromagnetic pollution are influenced by gender, education level, education level of their mothers, education level of their fathers, material entering their families' monthly homes, father profession and mother profession variables. 290 girls and 297 boys attending secondary school in Bandırma district of Balıkesir province participated in the study. In this study, quantitative study method was applied. As the data collection tool, Köklükaya, Selvi (2015) used the related scale developed in the study titled esi Developing Awareness Scale for the Conscious Use of Technological Devices Causing Electromagnetic Pollution `. According to the results of the study; While attitudes of students about electromagnetic pollution differ according to gender and education level, they do not differ between mother education, father education, monthly family income, father occupation, mother occupation levels. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin elektromanyetik kirliliğe sebep olan teknolojik cihazların bilinçli kullanımına ilişkin farkındalıklarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the awareness of secondary school students on the conscious use of technological devices including electromagnetic pollution | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-18 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10305937 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 595582 | |
dc.description.pages | 63 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |