İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde zihin haritalamanın kullanımının öğrencilerin başarılarına ve tutumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Şahin, Çavuş | |
dc.contributor.author | Yeniceli, Kübra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:35:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:35:02Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109160 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersindeki `Üretim, Dağıtım ve Tüketim` ünitesinde zihin haritalama tekniğinin kullanımının öğrencilerin başarılarına ve tutumlarına etkisini araştırmaktır. Araştırma grubunu 2017 – 2018 öğretim yılının ikinci döneminde Tekirdağ ili Çerkezköy ilçesinde bulunan Fevzipaşa İlkokulu'nda okumakta olan 58 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden birisi olan yarı deneysel desenlerden kontrol gruplu ön test-son test araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak geliştirilen Sosyal Bilgiler Dersi; Üretim, Dağıtım ve Tüketim Ünitesi Başarı Testi kullanılmıştır. Yapılan pilot uygulamalar ve düzenlemeler sonucunda 25 maddelik bir başarı testi elde edilmiştir. Oluşturulan testin ortalama güçlüğü 0,57 olarak bulunmuştur. Başarı testinin KR-20 değeri 0.75 bulunmuştur.Deney grubu öğrencilerinin zihin haritalarının kullanımına ilişkin tutumlarını belirlemeye yönelik Bütüner ve Gür'ün geliştirdiği tutum ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı 0.938'dir. Araştırmada elde edilen veriler, bağımsız gruplar t-testi ile analiz edilmiştir.Deney grubu öğrencilerinin akademik başarı puan ortalamalarının son test lehine anlamlı farklılık gösterdiği, geleneksel etkinliklerle öğrenim gören kontrol grubu öğrencilerinin ise akademik başarı ön-test ve son-test puan ortalamaları arasında anlamlı düzeyde bir farklılaşma olmadığı görülmüştür. Cinsiyet değişkeninin deney ve kontrol grubu üzerinde anlamlı bir farklılaşma göstermediği bulunmuştur. Zihin haritalama tekniğinin kullanımı deney grubundaki öğrencilerin tutumları üzerinde farklılaşmaya neden olmamıştır.Araştırma sonuçlarına dayalı olarak zihin haritalama tekniğinin okullarda başarıyı arttırıcı etkinlikler arasında kullanılmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | In this master's thesis, the effect of the use of mind mapping technique on students' achievement and attitudes was investigated from the unit of `Production, Distribution and Consumption` in the fourth grade social studies book. It consists of 58 students who studied in the second semester of 2017 - 2018 academic year, from Fevzipaşa Primary School in Çerkezköy district. In the study, an experimental design with pre-test and post-test control group, which is one of the quantitative research methods, is used. Production, Distribution and Consumption Unit Achievement Test from Social Studies Course which developed as a data collection tool was used in this research. As a result of pilot applications and regulations, a test which included 25 clauses was obtained. Average difficulty of the test has obtained as 0,57 percent. The achievement test's KR-20 value was obtained as 75 percent. The attitude scale developed bu Bütüner and Gür to determine the attitude of the experimental group students on the use of mind maps was used. The Cronbach's alpha reliability coefficient of the scale as 0.938. The data which obtained from the research were analyzed by independent groups t-test. Average academic achievement scores of experimental group students showed significant difference in favor of posttest. On the other hand, it was observed that there was no significant difference between the pre-test's average score and post-test's average score of the control group students who studying with traditional activities. There was no significant difference about the gender variable on the experimental and control groups. It was observed that there was no significant difference in the effect of the use of mind mapping technique on the attitudes of the students in the experimental group. Based on the results of the research, suggestions were made to use the mind mapping technique inside of the activities which increase success in schools. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde zihin haritalamanın kullanımının öğrencilerin başarılarına ve tutumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of mind mapping technique on students' achievements and attitudes in 4th grade social studies course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-10 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10304921 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 601370 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı |