Pre-service and in-service efl teachers` views on the general knowledge elective courses of the elt department: Suggested syllabus for the most preferred course
dc.contributor.advisor | Cesur, Kürşat | |
dc.contributor.author | Akbay, Ahu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:35:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:35:00Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109157 | |
dc.description.abstract | Yükseköğretim Kurulu (YÖK) seçmeli derslerin yüzdeliklerini artırarak öğretmen yetiştirme programlarının müfredatlarını güncellemiştir. Bu güncelleme kapsamında, YÖK Meslek Bilgisi (MB), Genel Kültür (GK) ve Alan Eğitimi (AE) seçmeli derslerinin sayıları, adları ve içeriklerindeki dağınıklıkları giderip, her bir alan için ortak seçmeli ders havuzu oluşturmuştur. Yapılan değişiklikler yeni seçmeli derslerin açılmasını gerekli hale getirdiği için, bu çalışmanın odak noktası olmuştur. Bu çalışmanın amacı İngilizce öğretmen adaylarının ve öğretmenlerinin en çok tercih ettiği 4 GK seçmeli dersini ve bu dersleri seçmelerini belirleyen kriterleri bulmak ve en çok tercih edilen GK seçmeli dersi için `İngilizce Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerinin İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalındaki Genel Kültür Seçmeli Dersleri Hakkındaki Görüşleri: En Çok Tercih Edilen Ders İçin Öğretim Programı Önerisi` adı altında bir öğretim programı tasarlamaktır. İki aşamadan oluşan bu çalışmada hem nicel hem nitel veri toplamak amacıyla iki ayrı karma yöntem kullanılmıştır. Çalışmanın ilk aşamasında keşfedici sıralı karma yöntemden yararlanılmıştır. Araştırmacı tarafından 45 devlet üniversitesindeki İngiliz Dili Eğitimi bölümlerinin müfredatları incelenerek Genel Kültür seçmeli ders havuzlarındaki derslerin içerik analizi yapılmış ve bir anket geliştirilmiştir. Anket 1093 İngilizce öğretmen adayı ve öğretmenine çevrimiçi olarak uygulanmıştır. Geçerlik ve güvenirliğin sağlanması amacıyla veri çeşitlemesi deseni yapılmıştır. Nitel veri Microsoft Excel, nicel veri de SPSS 21.0 ile analiz edilmiştir. Çalışmanın ikinci aşamasında dönüştürücü karma yöntemden yararlanılmıştır. Araştırmacı tarafından üniversitelerin farklı bölümlerinde yer alan Diksiyon dersi öğretim programları ve Diksiyon ile ilgili kaynak kitaplar incelenerek içerik analizi yapılmış ve bir anket geliştirilmiştir. Anket 114 İngilizce öğretmen eğitimcisine çevrimiçi olarak uygulanmıştır. İkinci aşamada geçerlik ve güvenirliğin sağlanması için veri çeşitlemesi deseni ve SPSS kullanılmıştır. Nitel veri Microsoft Excel, nicel veri de SPSS 21.0 ile analiz edilmiştir.İlk aşama kapsamında, İngilizce öğretmen adaylarının ve öğretmenlerinin en çok tercih ettiği 4 GK dersi 'Diksiyon', 'Etkili Sunum Becerileri', 'İnsan İlişkileri ve İletişim' ve 'Kültür ve Dil' olarak tespit edilmiştir. 'Kişisel ilgi ve gereksinimlere uygunluğu' katılımcılar tarafından GK seçmeli ders tercihlerini belirleyen en önemli kriter olarak belirtilmiştir. Çalışmanın ikinci aşamasında elde edilen sonuçlardan, Diksiyon dersine konu temelli öğretim programı önerisi için 18 konu belirlenmiştir. Çalışma sonucunda ortaya çıkan diğer bulgulara dayanarak çalışmanın sonunda öneriler sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The Council of Higher Education (CoHE) has updated the curriculums of teaching programmes recently by increasing the percentage of the elective courses. As a part of this current refom, the CoHE classified all similar elective courses under one specific title and content and formed elective course pools for professional teaching knowledge (PTK), subject area knowledge (SAK) and general knowledge (GK). This change became the focus of the present study as it necessitated new elective courses to be opened. The aim of the study is to find out the four most preferred GK elective courses among pre-service and in-service English as foreign language (EFL) teachers and the criteria that determine their preferences and to design a syllabus for the most preferred GK elective course under the title of `Pre-service and In-service EFL Teachers' Views on the General Knowledge Elective Courses of the ELT Department: Suggested Syllabus for the Most Preferred Course`. The study, which incorporated two phases, used two separate mixed methods research designs to gather both qualitative and quantitative data. In the first phase of the study, mixed method sequential exploratory research design was carried out. Having reviewed the curriculums of ELT departments of all 45 state universities, the researcher made a document analysis on the GK electives and developed a questionnaire. The questionnaire was conducted to 1093 pre-service and in-service EFL teachers online by snowball sampling. In order to maintain validity and reliability, triangulation was used for data collection. The qualitative data was analysed by Microsoft Excel and the quantitative data was analysed by Statistical Package for Social Sciences (SPSS) 21.0. Mixed method sequential transformative research design was used in the second phase of the study. Having reviewed the syllabi of various departments on Diction course and books related to Diction, the researcher made a document analysis and developed a questionnaire. The questionnaire was administered to 114 English language teacher educators online. In order to maintain validity and reliability, triangulation was used for data collection and SPSS was used for data analysis. The qualitative data was analysed by Microsoft Excel and the quantitative data was analysed by SPSS 21.0. Within the scope of the first phase of the study, the findings indicated that the four most preferred GK elective courses were 'Diction', 'Presentation Skills', 'Human Relations and Communication' and 'Language and Culture'. 'Personal needs and interests' was stated as the most important criterion that determines the participants' preference of GK elective courses. From the results of the second phase of the study, 18 topics were specified to suggest a topic-based syllabus for 'Diction'. Based on the findings of the study, some implications for ELTPs and for further research were presented at the end of the study. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Pre-service and in-service efl teachers` views on the general knowledge elective courses of the elt department: Suggested syllabus for the most preferred course | |
dc.title.alternative | İngilizce öğretmen adaylarının ve öğretmenlerinin İngiliz dili eğitimi anabilim dalındaki genel kültür seçmeli dersleri hakkındaki görüşleri: En çok tercih edilen ders için öğretim programı önerisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-08 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.identifier.yokid | 10297040 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 600495 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |