Öğretmen adaylarının bilimin doğası ve Stem`e yönelik görüşlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Timur, Betül | |
dc.contributor.author | Kesgin, Didem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:34:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:34:53Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109151 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının bilimin doğasına ve STEM'e yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada, yakınsayan paralel karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutundaki örneklemini Marmara Bölgesi'nde bir ilde bulunan bir üniversitede fen bilgisi öğretmenliği, sınıf öğretmenliği ve okul öncesi öğretmenliğinde, 3 ve 4. sınıflarda öğrenim görmekte olan toplam 499 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmanın nitel boyutundaki örneklemini ise dördü fen bilgisi öğretmenliğinde, dördü sınıf öğretmenliğin ve diğer dördü okul öncesi öğretmenliğinde öğrenim görmekte olan toplam 12 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmanın sonuçları incelendiğinde, bilimin doğası ve FeTeMM farkındalık ölçeği arasındaki ilişkinin pozitif yönde, düşük düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının bilimin doğası konusunda bilgi eksiklerinin ve kavram yanılgılarının olduğu sonucuna ulaşılmıştır. STEM yönelik görüşlerinin ise olumlu yönde olduğu ancak bu konuda bilgi eksikliklerinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun STEM'in ne demek olduğunu bilmedikleri tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: STEM, Bilimin Doğası, Öğretmen Adayları | |
dc.description.abstract | The aim of this study; is to examine the teacher candidate's views on the nature of science and STEM. The research was conducted using mixed method research including qualitative and quantitative studies. In addition, one of the mixed method research methods `Convergent Parallel Pattern` was used. The quantitative sample of the study consisted of 499 teacher candidates who re being educated science teaching, classroom teaching and preschool teaching in a university located in the Marmara Region. The qualitative sample of the study consisted of 12 teacher candidates, 4 of them in science teaching, 4 of them are primary school teachers and 4 of them are preschool teachers. When the results of the study were examined, it was found that the relationship between the nature of science and the STEM awareness was positive and low. In addition, it was concluded that pre-service teachers had lack of knowledge and misconceptions about the nature of science. Although their opinions about STEM are positive, there is only a lack of information on this subject. In addition, they stated that they did not know what a great majority of prospective teachers mean in STEM.Keywords: STEM, Nature of Science, Teacher Candidates | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının bilimin doğası ve Stem`e yönelik görüşlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigating of teacher candidates' views on the nature of science and Stem | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-14 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10308341 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 601951 | |
dc.description.pages | 249 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |