Show simple item record

dc.contributor.advisorTimur, Betül
dc.contributor.authorKesgin, Didem
dc.date.accessioned2020-12-07T07:34:53Z
dc.date.available2020-12-07T07:34:53Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109151
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının bilimin doğasına ve STEM'e yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada, yakınsayan paralel karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutundaki örneklemini Marmara Bölgesi'nde bir ilde bulunan bir üniversitede fen bilgisi öğretmenliği, sınıf öğretmenliği ve okul öncesi öğretmenliğinde, 3 ve 4. sınıflarda öğrenim görmekte olan toplam 499 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmanın nitel boyutundaki örneklemini ise dördü fen bilgisi öğretmenliğinde, dördü sınıf öğretmenliğin ve diğer dördü okul öncesi öğretmenliğinde öğrenim görmekte olan toplam 12 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmanın sonuçları incelendiğinde, bilimin doğası ve FeTeMM farkındalık ölçeği arasındaki ilişkinin pozitif yönde, düşük düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının bilimin doğası konusunda bilgi eksiklerinin ve kavram yanılgılarının olduğu sonucuna ulaşılmıştır. STEM yönelik görüşlerinin ise olumlu yönde olduğu ancak bu konuda bilgi eksikliklerinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun STEM'in ne demek olduğunu bilmedikleri tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: STEM, Bilimin Doğası, Öğretmen Adayları
dc.description.abstractThe aim of this study; is to examine the teacher candidate's views on the nature of science and STEM. The research was conducted using mixed method research including qualitative and quantitative studies. In addition, one of the mixed method research methods `Convergent Parallel Pattern` was used. The quantitative sample of the study consisted of 499 teacher candidates who re being educated science teaching, classroom teaching and preschool teaching in a university located in the Marmara Region. The qualitative sample of the study consisted of 12 teacher candidates, 4 of them in science teaching, 4 of them are primary school teachers and 4 of them are preschool teachers. When the results of the study were examined, it was found that the relationship between the nature of science and the STEM awareness was positive and low. In addition, it was concluded that pre-service teachers had lack of knowledge and misconceptions about the nature of science. Although their opinions about STEM are positive, there is only a lack of information on this subject. In addition, they stated that they did not know what a great majority of prospective teachers mean in STEM.Keywords: STEM, Nature of Science, Teacher Candidatesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının bilimin doğası ve Stem`e yönelik görüşlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigating of teacher candidates' views on the nature of science and Stem
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-14
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10308341
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid601951
dc.description.pages249
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess