Show simple item record

dc.contributor.advisorMaya, İlknur
dc.contributor.authorÖzdemir, Nurseda
dc.date.accessioned2020-12-07T07:34:51Z
dc.date.available2020-12-07T07:34:51Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109149
dc.description.abstractDuygusal zeka yalnızca yönetici değil tüm insan ilişkilerinde önemli rol oynayan bir kavramdır.Duygusal zekanın yanı sıra eğitim örgütlerinde adını duyuran iki kavram daha bulunmaktadır. Bunlar örgütsel sessizlik ve örgütsel sinizimdir. Özellikle öğretmenlerin sık sık yaşadığı duyguları açıklayan bu kavramların etkileri son derece önemlidir. Bu çalışmada Çanakkale ili merkez ilçesinde bulunan toplam 32 okulda çalışsan 70 yöneticiye ve 280 öğretmene ulaşılmıştır. Yöneticilere duygusal zeka ölçeği, öğretmenlere de örgütsel sinizim ve örgütsel sessizlik ölçeği uygulanmıştır. Çalışmada yöneticilerin duygusal zeka seviyeleri ile öğretmenlerin örgütsel sinizim ve örgütsel sessizlik arasındaki ilişki incelenmiştir. Verilerin analizinde SPSS 22.0 paket program kullanılarak veriler tanımlayıcı istatistiklere tabi tutulmuştur. Bir takım demografik değişkenlere göre analiz edilen veriler üzerinde iki grup arasındaki anlamlı farklılıkların araştırılması için ANOVA, T-TESTİ, Kruskall Wallis H-Testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarında yöneticilerin duygusal zekasının yüksek olduğu, duygusal zeka ile örgütsel sinizim örgütsel sessizlik arasında negatif yönlü korelasyon olduğu bulunmuştur.
dc.description.abstractEmotional intelligence is a concept that playing an important role not only managing but also in all the human relationship. Aport from E.I, there two more concepts which have gathered attention in educational organisational cynicism. The influence of these concepts, which especially explain the feelings teachers often have, arefundamental. Thourghout this study, it has been reached 70 managers and 280 teachers working 32 different schools in çanakkale province central district. It has been applied emotional intelligence scale to the administrators and organisational silence and organisational cynicism scale to teachers. It has been examineted the relationship between the emotional intelligence level of administraters and organisational cynicism – organisational silence level of teachers. In the data analysis spss 22.0 package program was used. As an outcome of the study, it has been found out that the level of emotional intelligence of the managers is high and there is a negative relationship between emotional intelligence and organizational silence and organizational cynicism.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlk ve orta okullardaki yöneticilerin duygusal zekâ seviyeleri ile öğretmenlerin örgütsel sinizim ve örgütsel sessizlik seviyeleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between the emotional intelligence level of primary-secondary school managers and organisational cynicism-organisational silence level of the teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-10
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10305140
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid601381
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess