Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Çavuş
dc.contributor.authorPehlivan Kapan, Sinem Okşan
dc.date.accessioned2020-12-07T07:34:22Z
dc.date.available2020-12-07T07:34:22Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109124
dc.description.abstractSınıf Öğretmenlerinin Mesleğine Adanmışlık Düzeylerinin İncelenmesiÖğretmenlik, adanmışlığın yüksek olmasının beklendiği bir meslektir. Sınıf öğretmenlerinin adanmışlıkları, çocukların eğitiminin ilk aşamasında görev almaları sebebiyle ayrı bir öneme sahiptir. Bu çalışmanın temel amacı sınıf öğretmenlerinin mesleğe adanmışlık düzeyinin belirlenmesidir. Araştırmada İstanbul ili Ümraniye ilçesine bağlı özel ve devlet okullarında çalışan 249 sınıf öğretmeninin katılımıyla anket uygulaması yapılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin mesleğine adanmışlık düzeyleri araştırılırken kurum, cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenlerinin yer aldığı demografik bilgi formu ve 20 maddelik öğretmenlik mesleğine adanmışlık ölçeği kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlere uygulanan anket sonucunda elde edilen veriler IBM SPSS Statistics 25.0 programına aktarılarak değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamında T Testi, ANOVA Testi, Scheffe Testi kullanılmış, adanmışlık ölçeğinin alt boyutlarının puanları ile toplam puan arasındaki ilişki Pearson Korelasyon değerleri ile kontrol edilmiştir. Ayrıca araştırmada tarama modeli kullanılmış, genel tarama modeline göre çalışma tasarlanmıştır. Bununla birlikte araştırma kapsamında evren hakkında genel bir yargıya varabilme, tahminlerde bulunma ve nedensellik ilişkilerini açıklamak maksadıyla nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. İstanbul ili Ümraniye ilçesinde özel ve devlet okullarında çalışan 249 sınıf öğretmeninin verdiği yanıtlar aracılığıyla bu sonuçların elde edilmesi, çalışmanın sınırlılıklarını oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenleri için öğrencilerin potansiyelini en üst noktaya çıkarmak önemli olarak belirlenmiştir. Sınıf öğretmenlerinin verdiği yanıtlar, öğretmenlerin öğrencilerin gelişimi ile yakından ilgilendiklerini göstermektedir. Çalışmada ulaşılan sonuçlara göre öğretmenlerin öğrencilere adanmışlık algısı arttıkça öğretmenlik mesleğine adanmışlık algısı artmaktadır. Anahtar Kelimeler: öğretmenlik, sınıf öğretmeni, mesleki adanmışlık.
dc.description.abstractInvestigation of the Level of Classroom Teachers' Occupational CommitmentTeaching is an occupation expected to have a high level of occupational commitment. The commitment of the classroom teachers has a special importance since they take part in the first stage of the education of children. The main purpose of this study is to investigate the level of teachers' occupational commitment. In this research, a survey was conducted with the participation of 249 classroom teachers working in private and public schools in Ümraniye district of Istanbul. While investigating the level of classroom teachers' occupational commitment, demographic information form with the variables of institution, gender and professional seniority and Teachers' Organizational Commitment Scale were used. The data obtained from the scale was transferred to the IBM SPSS Statistics 25.0 programme and evaluated. Within the scope of the research, T-Test, ANOVA and Scheffé Test were used, and the relationship between the scores of the subdimensions of the commitment scale and the total score was controlled by Pearson Correlation values. Additionally, literature review was conducted and the research was designed according to the general literature review model. In addition, quantitative research method was used in order to make a general judgement about the population, to make predictions and to explain the causality relationships within the scope of the research. Achieving these results through the responses of 249 classroom teachers working in private and public schools in Ümraniye district of Istanbul constitutes the limitation of the study. It has been determined as important for the classroom teachers participating in the study to maximize the potential of the students. Classroom teachers' responses show that teachers are closely interested in the development of students. According to the results of the study, as the teachers' perception of devotion to students increases, the perception of commitment to the teaching profession increases.Keywords: teaching, classroom teacher, occupational commitment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin mesleğine adanmışlık düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe study on classroom teachers' level of occupational commitment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-18
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10159966
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid646096
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess