Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Çavuş
dc.contributor.authorAta, Erdin Burak
dc.date.accessioned2020-12-07T07:33:30Z
dc.date.available2020-12-07T07:33:30Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109076
dc.description.abstractAraştırma okul öncesi öğretmenlerinin karakter eğitimi hakkındaki görüşlerini belirlemek ve öğretmen karakter eğitimi yetkinlik düzeylerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma karma yöntem araştırması olup, karma araştırma desenlerinden birleştirme (çeşitleme) deseni kullanılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin karakter eğitimi yetkinlik düzeylerini ölçmek için Kırşehir Merkez ve ilçelerde bulunan anaokulu ve anasınıflarında görev alan 100 öğretmene anket uygulanmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin karakter eğitimi hakkındaki görüşlerini belirlemek için ise Kırşehir Merkez ve ilçelerdeki anasınıfı ve anaokullarında görev alan 20 öğretmenle yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşme gerçekleştirilmiştir. Anket ve görüşme formu uygulamak için gönüllü olan öğretmenlerle çalışılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin karakter eğitimi yetkinlik düzeyleri incelenirken cinsiyet, mesleki kıdem, mezuniyet durumu, okulun sosyo - ekonomik durumu, sınıflarının yaş grubu, görev yaptıkları kurum değişkenleri incelenmiştir. Kullanılan anket sonucu alınan veriler SPSS 21.00 paket veri programı ile analiz edilmiştir. Öğretmenlerin karakter eğitimi yetkinlik ölçeğinin alt boyutlarındaki değerlerinin ne seviyede olduğu ortalama ve standart sapma değerleri verilerek gösterilmiştir. Cinsiyet ve kurum değişkenlerinde Mann Whitney U mesleki kıdem, mezuniyet durumu, okulun sosyo - ekonomik durumu, sınıflarının yaş grubu değişkenlerinde gözenek sayısının 15'in altında olması nedeniyle ise Kruskal Wallis Testi kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu verileri ise içerik analizi yapılarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda, okul öncesi öğretmenlerinin karakter eğitimi yetkinlik inanç düzeyleri yüksek bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin karakter eğitimi yetkinlik inançlarının; cinsiyet, mesleki kıdem, mezuniyet durumu, okulun sosyo - ekonomik durumu, sınıflarının yaş grubuna göre anlamlı bir farklılık göstermediği (p>0,05); öğretmenlerin çalıştığı okul türüne göre anlamlı bir farklılık gösterdiği (p<0,05) saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim, karakter, karakter eğitimi
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the views of pre-school teachers about character education and to find out their level of character education competence. The research is a mixed method research and the assembly (diversification) pattern is used among the other mixed research patterns. A survey was conducted with 100 teachers which work at pre-schools in the center and counties of Kırsehir, in order to evaluate their level of character education competence. In addition, interviews were done with 20 teachers who work at pre-schools in the center and counties of Kırsehir, using semi-structured interview form in order to determine the views of pre-school teachers about character education. It was done with voluntary teachers in order to conduct the survey and apply interview form. While the views of pre-school teachers about character education are evaluating gender, work experience, the state of graduation, social economic state of the school, age group of their classes and the factors of their work place are also taken into account. Data conducted by surveys are analyzed by the SPSS 21.00 packet data program. The range in the subscale of teachers' character education competence scale is shown by giving average and standard deviation range. While the Mann Whitney U test is used in the variables of gender and institution, the Kruskal Wallis test is used in the variables of work experience, the state of graduation, social economic state of the school, and age group of their classes as the age of the people are 15 and under. Finally, the semi-structured interview form data is evaluated by applying content analysis.In the result of the research, it is found that the belief level of pre-school teachers' character education competence is high. According to the research results, while the beliefs of teachers' character education competence doesn't show a meaningful discrepancy in gender, work experience, the state of graduation, social economic state of the school, age group of their classes (p>0,05), it shows a significant discrepancy in the school type (p<0,05).Key Words: Pre-school education,character, character educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin karakter eğitimi hakkındaki görüşleri ile karakter eğitimi yetkinliği arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between preschool teachers' views on character education and character training competence
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-16
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmCharacter education
dc.identifier.yokid10228066
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid623938
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess