Orman okulu uygulamalarının okul öncesi dönem çocukları üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Arcagök, Serdar | |
dc.contributor.author | Kanat, Tuğçe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:33:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:33:25Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-03-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109071 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, okul öncesi eğitiminde alternatif öğrenme yaklaşımlarından orman okulu uygulamalarının okul öncesi dönem çocukları üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesidir. Günümüzde, öğrenen merkezli, beceriyi temel alan, çocukların doğal merakını güdüleyen, birinci elden deneyimleri ön plana çıkaran, çocuğun ne öğrendiğinden çok nasıl öğrendiği ile ilgilenen, yaratıcılık, tahmin ve analiz becerilerini dikkate alan alternatif eğitim yaklaşımlarına yönelim artmaktadır. Bu doğrultuda söz konusu eğitim yaklaşımlarının eğitime olan faydalarının belirlenmesi ve değerlendirilmesi büyük önem taşımaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomoloji) deseni kullanılmıştır. Olgu bilim deseni içinde yaşadığımız toplumda bilincinde olduğumuz fakat derinlemesine ve detaylı olarak bilgi sahibi olunmayan olgularla ilgilenir (Yıldırım ve Şimşek, 2008). Olgu bilim deseninde gözlemlenebilir becerilere dayalı olarak nitel veriler toplanmaktadır. Araştırmanın örneklemine 5 çocuk, 5 aile ve kurumda çalışan 5 öğretmen katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak aileler ve öğretmenlere yarı yapılandırılmış görüşme formu, çocuklar için `Orman İzlenimleri` gözlem formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen nitel veriler; araştırmadaki görüşme sorularının analizi 2 veri kodlayıcısı tarafından ayrı ayrı kod ve temalara dönüştürülmüştür. Bunun yanı sıra farklı veri kodlayıcıları tarafından dönüştürülen kod ve temalar 2 veri kodlayıcısı tarafından karşılaştırılmıştır. Her temanın tema başlığı altında toplanan kodlardaki Cohen Kappa katsayısı ile uyum değeri hesaplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde iki veri kodlayıcısı uzlaşısıyla oluşturulan kod ve temalar N-Vivo nitel veri analiz programı kullanılarak modelleştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, orman okulu yaklaşımının okul öncesi dönem çocukları üzerinde olumlu etkileri olduğunu göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim, orman okulu, sınıf dışı eğitim | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to evaluate the effects of forest school practices on preschool children, which is an alternative learning approach in preschool education. Nowadays, there is an increasing trend towards alternative education approaches that are learner-centered, based on skills, motivating children's natural curiosity, highlighting first-hand experiences, interested in how the child learns rather than what they learn, taking into account creativity, prediction and analysis skills. In this respect, determining and evaluating the benefits of these educational approaches to education is of great importance. Phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used in the study The phenomenon pattern deals with phenomena that we are aware of in the society we live in but we do not have deep and detailed knowledge (Yıldırım ve Şimşek, 2008).Phenomenon collects qualitative data basedon observable skills in science design. 5 children, 5 families and 5 teachers working in the institution participated in the study sample. As a data collection tool, semi-structured interview form was used for parents and teachers and `Forest Impressions` observation form was used for childrens in this study. Qualitative data obtained from the research; The analysis of interview questions in the research was transformed into separate codes and themes by 2 data encoders. Furthermore, the codes and themes converted by the different data encoders are compared by the 2 data encoders.The harmony value of each theme with Cohen Kappa coefficient which is collected under the all theme titles was calculated. In the analysis of the research data, the codes and themes created by consensus of two data encoders were modeled using N-Vivo qualitative data analysis program. According to the findings, This study shows that forest school approach has positive effects on preschool children.Keywords: Pre school education forest school outdoor learning | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Orman okulu uygulamalarının okul öncesi dönem çocukları üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of the effects of forest school practices on pre-school children | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-23 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Alternative education | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.identifier.yokid | 10231047 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 616799 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı |