Algoritma ve kodlama eğitiminin sınıf öğretmeni adaylarının kodlama başarısına ve kodlamaya ilişkin özyeterlik algısına etkisi
dc.contributor.advisor | Eryaman, Mustafa Yunus | |
dc.contributor.author | Koçin, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:33:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:33:06Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-10-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109053 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, sınıf öğretmeni adayları ile 21. Yüzyıl becerileri arasında yer alan algoritma ve kodlama eğitimi gerçekleştirmeyi, eğitimin öğretmen adaylarının görüşlerini, blok temelli kodlamaya dair başarılarını ve blok temelli kodlamaya dair öz yeterlik algılarını geliştirmeye yönelik etkisini incelemeyi amaçlamaktadır.Araştırmada karma araştırma yöntemlerinden iç içe desen çalışılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda durum çalışması deseni, nicel boyutunda ön-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2019-2020 eğitim-öğretim yılı içerisinde Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinde öğrenim görmekte olan sınıf eğitimi bölümü 3. Sınıfta öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada deney grubu 28, kontrol grubu ise 28 olmak üzere toplam 56 kişi ile birlikte çalışma yürütülmüştür. Araştırmada deney grubunu oluşturan 28 öğretmen adayına 6 haftalık eğitim verilerek bu eğitime ilişkin uygulama yapılmıştır. Ön test-Son test, Ön görüşme-son görüşme, odak grup ve gözlem ile veriler toplanmıştır. Katılımcı öğretmenlerin eğitim öncesi ve sonrasında blok temelli kodlamaya yönelik öz yeterlik algı ve başarılarındaki değişimlerin değerlendirilmesine yönelik ön-son test, eğitim öncesi ve sonrasında görüşlerindeki değişimlerin değerlendirilmesine yönelik ön görüşme-son görüşme ve odak grup görüşmeleri yürütülmüştür. Blok Temelli Kodlama Başarı Testi ve Blok Temelli Kodlamaya İlişkin Özyeterlik Algı Ölçeği, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve odak grup görüşme formu araştırmanın veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırma da elde edilen nicel veriler Mann Whitney U testi analiz tekniği ile nitel veriler ise içerik analizi tekniği ile incelenmiştir. Nicel verilerin analizinde SPSS paket programından, nitel verilerin analizinde ise MAXQDA programı kullanılmıştır.Elde edilen bulgulara göre, blok temelli kodlama başarı testi ve özyeterlik algı ölçeği verileri analiz edildiğinde eğitim alan deney grubunda ön test ve son test arasında istatiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu ve öğretmen adaylarının başarı testinden ve özyeterlik algı ölçeğinden elde ettiği puanların yükseldiği görülmüştür. Genel olarak araştırmanın sonuçlarına bakıldığında araştırma kapsamında uygulanan algoritma ve kodlama eğitiminin öğretmen adaylarının algoritma ve kodlama başarılarını, becerilerini ve özyeterlik algılarını yükselttiği bulunmuştur. Öğretmen adayları üniversitede öğrencilerine öğretecekleri tüm disiplinlerle ilgili bilgileri aldıklarını fakat çağımızın gereklerinden olan ve ilkokul müfredatına dahil olan bilişim teknolojileri ve yazılım disiplini içindeki algoritma ve kodlamaya yönelik herhangi bir bilgi almadıklarını ve bunun üniversitelere ders olarak konulması gerekliliğini ifade ettikleri ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | This research aims to conduct algorithm and coding education among elementary teacher candidates and 21st century skills, to examine the effects of education on the prospects of teacher candidates, their success in block-based coding and their self-efficacy perceptions about block-based coding.One of the mixed research methods, nested pattern was studied in the study. In the qualitative dimension of the study, the case study design was studied, in the quantitative dimension, a quasi-experimental design with pre-post test control group was studied. The sample of the study is composed of 3rd grade students of the classroom teaching department studying at Çanakkale Onsekiz Mart University in the 2019-2020 academic year. In the study, the study was conducted with a total of 56 people, 28 in the experimental group and 28 in the control group. In the research, 28 teacher candidates, who make up the experimental group, were given a 6-week training and the application was made about this training. Data were collected through pre-test-post-test, pre-interview-post interview, focus group and observation. A pre-post test for evaluating the changes in self-efficacy perceptions and achievements of the participating teachers for block-based coding before and after the training, a pre-interview-post interview and focus group interviews were conducted to evaluate the changes in their opinions before and after the training. Block-Based Coding Achievement Test and Self-Efficacy Perception Scale for Block-Based Coding, semi-structured interview form and focus group interview form were used as data collection tools of the research. The quantitative data obtained in the research were analyzed with the Mann Whitney U test analysis technique and the qualitative data with the content analysis technique. SPSS software was used for the analysis of quantitative data and MAXQDA program was used for the analysis of qualitative data.According to the findings, when the data of the block-based coding achievement test and the self-efficacy perception scale were analyzed, it was seen that there was a statistically significant difference between the pre-test and the post-test in the experimental group receiving education, and the pre-service teachers' scores from the achievement test and the self-efficacy perception scale increased. Considering the results of the study in general, it was found that the algorithm and coding training applied within the scope of the study increased the algorithm and coding success, skills and self-efficacy perceptions of the prospective teachers. It was revealed that the teacher candidates received information about all disciplines that they would teach to their students at the university, but they did not receive any information about algorithms and coding in the information technologies and software discipline, which are the requirements of our age and included in the primary school curriculum, and they stated that this should be given to universities as a course. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Algoritma ve kodlama eğitiminin sınıf öğretmeni adaylarının kodlama başarısına ve kodlamaya ilişkin özyeterlik algısına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of algorithm and coding education on pre-service classroom teacher's coding success and self-efficacy perception | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-16 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Algorithms | |
dc.subject.ytm | Coding | |
dc.identifier.yokid | 10244591 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 634826 | |
dc.description.pages | 162 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı |