Show simple item record

dc.contributor.advisorGüven, Bülent
dc.contributor.authorKirat, Emel
dc.date.accessioned2020-12-07T07:32:59Z
dc.date.available2020-12-07T07:32:59Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109047
dc.description.abstractYapılan bu araştırmada okul öncesi eğitim sürecini tamamlayıp ilkokul basamağına devam eden öğrencilerin kurumlar arası geçiş süreci ile ilgili durumları, öğrenim gördükleri okul öncesi eğitim kurumu ile öğrenim görmeye devam ettikleri ilkokul arasında ne şekilde bir işbirliği olduğu konusunda öğretmen görüşlerini belirleyebilmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Çanakkale İlinde devlet okullarında görev yapmakta olan ve 2019-2020 eğitim-öğretim yılında 1. sınıf öğrencileri okutan 158 sınıf öğretmeni araştırmanın katılımcı grubu olarak belirlenmiştir. Amaca uygun olarak yöntem çeşitleme deseni tercih edilmiş ve tercihe uygun olarak araştırmada 2 aşamada veri toplama süreci gerçekleştirilmiştir. 5'li likert tipi ölçeğin kullanıldığı öğretmenlere yönelik anket formu ile sınıf öğretmenlerinin okul öncesi eğitimi hakkındaki genel görüşlerine ulaşılmıştır. Anket formları üzerinde yapılan detaylı incelemenin ardından katılımcı grubun içerisinden gönüllülük ilkesine uygun olarak belirlenen 6 öğretmen ile okul öncesi eğitimden ilkokula geçiş süreci ve kurumlar arası işbirliği hakkında odak grup görüşmesi yapılmıştır. Bu aşama ile birlikte öğretmenlere yönelik gözlem formu aracılığı ile öğretmenlerin okul öncesi eğitim alan ve almayan mevcut öğrencilerine yönelik gözlemlediği davranışlara ilişkin veriler toplanmıştır. Veri toplama aşamasının ardından anket formu aracılığı ile toplanan verilerin SPSS 22 paket programı aracılığı ile analizleri gerçekleştirilmiştir. Odak grup görüşmesi verileri ise MAXQDA 2018 paket programına aktarılarak içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Gözlem formuna ilişkin verilerin analiz sonuçları frekans değerleri ile ifade edilmiştir. Analiz sonuçları tablolar, grafikler ve şekiller halinde bulgular başlığı altında sunulmuştur. Elde edilen bulgular incelendiğinde okul öncesi eğitim döneminde ağırlıklı olarak sosyal beceri kazanımı ve fırsat eşitliğine ihtiyaç duyulduğu, Türkiye'de okul öncesi eğitime ilişkin program amaçlarına uygun eğitim beklentisinin vurgulandığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Basamaklar arası işbirliği durumu değerlendirildiğinde öneriler üzerine yoğunlaşan görüşlerin yasal düzenlemeler aracılığıyla işbirliği kurulmasına olan ihtiyacı ortaya çıkardığı belirlenmiştir. İşbirliği boyutuna veli, okul yönetimi Milli Eğitim Bakanlığı ve üniversitelerin vereceği desteğin geçiş sürecini doğrudan etkilediği saptanmıştır. Bunun yanında süreç ile ilişkili sorunların çözülmesi hususunda öğrencinin merkeze alınarak profesyonel düzenlemeler yapılmasına duyulan ihtiyaç çözüm önerilerine ilişkin ortaya çıkan sonuçlar arasında yer almaktadır.
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to reach teachers' opinions about the situation of the students who completed the pre-school education process and continued to the primary school level, about the status of the inter-institutional transition process, the kind of cooperation between the preschool education institution where they are studying and the primary school where they continue their education. For this purpose, 158 classroom teachers working in public schools in Çanakkale Province and teaching first year students in the 2019-2020 academic year were determined as the participant group of the research. In accordance with the purpose, the method diversity pattern was preferred and in the research, data collection process was carried out in 2 stages. With the questionnaire form for teachers using the 5-point Likert-type scale, general opinions of the classroom teachers about pre-school education were reached. After the detailed examination of the questionnaire forms, a focus group discussion was held with 6 teachers determined from the participant group in accordance with the principle of volunteering about the transition process from pre-school to primary school and inter-institutional cooperation. With this stage, data were collected on the behaviors observed by the teachers towards their existing students who received and did not receive preschool education through the observation form for teachers. After the data collection phase, the data collected through the questionnaire were analyzed through the SPSS 22 package program. Focus group interview data were transferred to MAXQDA 2018 package program and analyzed by content analysis method. The results of the analysis of the data related to the observation form are expressed in frequency values. The results of the analysis are presented under the title of findings in tables, graphs and figures. When the findings are analyzed pre-school education mainly during the recovery and social skills needed to equality of opportunity, pre-school education in Turkey in accordance with the expectations of the program goals have been achieved on education emphasizing results. When the cooperation between the steps was evaluated, it was determined that the opinions focused on the suggestions revealed the need to establish cooperation through legal regulations. It has been determined that the support given by the parents, the school administration, the Ministry of Education and the universities on the cooperation dimension directly affects the transition process. In addition, the need for professional arrangements by taking the student to the center for solving the problems related to the process is among the results regarding the solution suggestions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitimden ilkokula geçiş ve kurumlararası işbirliği konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi (Çanakkale ili örneği)``
dc.title.alternativeExamination of classroom teachers views on transition from preschool to primary school and inter-institutional cooperation(example of Çanakkale province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-19
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10264356
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid646315
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess