Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Abdullah
dc.contributor.authorBalci, Ayten
dc.date.accessioned2020-12-07T07:32:57Z
dc.date.available2020-12-07T07:32:57Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109045
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin yazma kaygılarını araştırmaktır.Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden birisi olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda verilerin toplanması için Şen ve Boylu (2017) tarafından, yabancı dil olarak Türkçeyi orta ve ileri düzeyde öğrenen öğrencilerin yazma kaygısını ölçmek amacıyla geliştirmiş olduğu 13 maddeden oluşan anket kullanılmıştır. Anket iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde demografik özellikler, ikinci bölümde yazma kaygısını ölçen 13 soru bulunmaktadır. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesindeki TÖMER'de 2017-2018-2019 akademik yılı bahar yarıyılındaB1, B2 ve C1 seviyesinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenen 200 öğrenciden gönüllülük esasına göre 170 öğrenciye ulaşılmıştır. Uygulanan anketlerden 17 tanesinde eksik veri tespit edildiğinden toplam 153 öğrencinin anketi değerlendirmeye alınmıştır. Bu öğrencilerden B1 seviyesinde 36, B2 seviyesinde 54, C1 seviyesinde 63kişi bulunmaktadır. Araştırmadan elde edilen bilgiler SPSS 22 analiz programı ile analiz edilmiştir.Araştırmada yapılan analizler sonucunda yazma kaygısının demografik özelliklere göre farklılıkları incelenmiş, demografik özelliklerin yazma kaygısına ne şekilde yansıdığı gözlemlenmiştir. Sonuç olarak yazma kaygısının öğrencilerin cinsiyetine, yaşına, eğitim durumuna, Türkiye'de yaşadığı süreye, medeni durumuna, Türkçe dil seviyesine, İngilizce seviyesine göre anlamlı bir farklılık göstermediği; öğrencilerin uyruğuna, geldiği ülkeye, ana diline göre farklılık gösterdiği görülmüştür.
dc.description.abstractTheaim of thisstudy is toinvestigatethewritinganxiety of studentswholearnTurkish as a foreignlanguage.Intheresearch, one of thequantitativeresearchmethods, relationalscreening model, wasused.Forthepurpose of thestudy, a questionnaireconsisting of 13 itemsdevelopedŞen and Boylu (2017) to. Measurethewritinganxiety of studentswholearnTurkish as a foreignlanguage at intermediateandadvancedlevelswasused.Thesurveyconsists of twoparts. Inthefirstparttherearedemographiccharacteristicsand in thesecondpart thereare 13 questionsthatmeasurewritinganxiety.At TÖMER in Çanakkale Onsekiz Mart University, 220 studentswholeareTurkish as a foreignlanguageat thelevel of B1, B2 and C1 inthespringsemester of 2017-2018-2019 academicyearreached 170 students on a voluntarybasis.Amongthesestudents, thereare 36 students at B1 level, 54 students at B2 level, 63 students at C1 level.The data obtainedfromtheresearchwereanalyzedwith SPSS 22 analysis program.As a result of the analysis made in the research, the differences of writing anxiety according to demographic features were examined, and how demographic features reflected on writing anxiety was observed.As a result of students' writinganxietygender, age, educationalattainment, while he lived in Turkey, maritalstatus, level of Turkishlanguage, which of English; students' nationality, thecountrytheycamefrom, accordingtotheirmothertongue.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin yazma kaygılarının araştırılması
dc.title.alternativeInvestigation of writing anxiety of students learning Turkish as a foreign language
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-16
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.identifier.yokid10287506
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid623950
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess