Show simple item record

dc.contributor.advisorAslan, Cumhur
dc.contributor.authorYilmaz, Neslihan
dc.date.accessioned2020-12-07T07:32:44Z
dc.date.available2020-12-07T07:32:44Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-05-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109033
dc.description.abstractBu çalışmada, bireyin yaşamında birbirini etkileyen ebeveyn tutumları, öz saygı seviyeleri ile problem çözme becerilerinin birbiriyle olan ilişkisi araştırılmıştır. Bu çalışmanın evreni Çanakkale ili Ayvacık ilçesinin merkezinde ve Gülpınar köyünde bulunan toplam 5 lisede öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Çalışma örneklemi 376 öğrenciden (205 kadın ve 171 erkek) oluşmaktadır. Analiz bulgularında cinsiyet, okul türü, okul başarı durumu, ailede kaçıncı çocuk olduğu, baba öğrenim seviyesi değişkenlerine göre algılanan ebeveyn tutum puanlarında anlamlı farklılık olduğu, öğrencilerin devam ettiği okul türünün problem çözme becerisi puanlarında anlamlı farklılık yarattığı, algılanan ebeveyn tutumuyla, benlik saygı seviyesi ve problem çözme becerisi arasında ilişki olduğu, benlik saygı seviyesi ile problem çözme becerilerinin birbirinin yordayıcısı olduğu belirlenmiştir. Diğer taraftan da öğrencilerin yaşı, sınıfı, ebeveynlerin bir arada yaşaması, ebeveynlerin hayatta olma durumu, anne öğrenim seviyesi, ailenin ikamet ettiği yer, ebeveynlerin mesleği, ailenin geliri ile evde model aldıkları kişinin öğrencinin algıladığı tutum, benlik saygı seviyesi ve problem çözme becerisi puanlarında anlamlı farklılık yaratmadığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, the relationship between parental attitudes, self-esteem levels and problem solving skills were investigated. The universe of this study consist of students studying in 5 high schools in the center of Ayvacık district of Çanakkale and Gülpınar village. The study sample consisted of 376 students (205 women and 171 men).In the findings of the analysis, it has found that there is a significant difference in the perceived parental attitude scores according to the variables of gender, type of school, achievement level, number of siblings, rank of siblings in the family, father educational level; it also has been found that the school type that the students have continued make significant differences in problem solving skills points and it is determined that there is a relationship between perceived parental attitudes, self-esteem level and problem solving skills; self-esteem level and problem solving skills are predictors of each other. On the other hand, the age of the students, class, parents living together, parents living status, mother education status, the place of residence of the family, the profession of the parents, the income of the family and the person they model at home haven't made a significant difference in the students' perceived attitude, self-esteem level and problem solving ability scores.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise öğrencilerinde anne baba tutumları ile benlik saygısı ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe study of relation betwen self respect and problem solving skills with the attitudes of parents on high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-14
dc.contributor.departmentAile Danışmanlığı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmPuberty
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.identifier.yokid10296948
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid615612
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineAile Danışmanlığı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess