Öğretim programlarının değişimi üzerine sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Demir, Mehmet Kaan | |
dc.contributor.author | Susam, Birol | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:32:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:32:31Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-06-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109021 | |
dc.description.abstract | Eğitim faaliyetlerinin yürütülmesi ve başarıya ulaşması sürecinde iyi bir kılavuza ihtiyaç vardır. Eğitim-öğretim faaliyetlerinin uygulanmasına kılavuzluk eden programa öğretim programı denilebilir. Öğretim programları eğitim politikaları ile bireyin ve toplumun ihtiyacına göre belirli zamanlarda değişiklik göstermektedir. Öğretim programlarının değiştirilme nedenlerinden biri de dünyanın hızla değişmesiyle bilim ve teknolojinin kayıtsız kalınamaz hızda insan hayatını etkilemesidir. Öğretim programlarının değiştirilme süreci ve sonucu araştırılması gereken bir konu niteliğindedir. Bu araştırmada öğretim programlarının uygulayıcısı olan sınıf öğretmenlerinin öğretim programlarının değişimi üzerine görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırma, öğretim programlarının uygulayıcısı olan sınıf öğretmenlerinin bu konudaki görüşlerini incelemek amacıyla nitel araştırma yöntemlerden olgubilim deseninde planlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu gönüllü olarak araştırmaya katılan 21 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formu kullanılarak yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanan veriler içerik analizi yapılarak anlamlı hale getirilmiştir. Bulguların modellenmesinde NVivo paket programı kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre, öğretim programlarının barındırması gereken özellikler bireysel, toplumsal ve yapısal olmak üzere üç ana kategoriye ayrılmaktadır. Öğretim programlarının bireyin ve toplumun öncelikli ihtiyaçlarını karşılaması beklenmektedir. Program bilimsel ve teknolojik gelişmelere göre güncellenmesi ve değişiklik yapılırken teknolojik ve kültürel gelişmelerin göz önünde bulundurulması gerektiği anlaşılmaktadır. Program değişikliği sürecine öğretmenlerin gerekli görüldüğü düzeyde sürece dahil edilemediği ve yapılan program değişikliği süreçlerine genel olarak olumlu bakılmadığı ortaya çıkmaktadır. Öğretim programlarının MEB kadrosunun görüşlerine bağlı olarak değiştirildiği ve çok sık program değişikliği yapıldığından bu durumun çok doğru bulunmadığı anlaşılmaktadır. Yapılan öğretim programı değişikliklerinin ülkenin ihtiyacı olan nitelikli insan yetiştirmeye uygun bulunmadığı görülmektedir. Ayrıca öğretmen görüşlerine göre ideal öğretim programının öğrenci ve toplumun ihtiyaçlarını karşılayan niteliklere sahip olması gerektiği sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | There is a need for a good guide in the conduct of training activities and their success. The program that guides the implementation of educational activities can be called a curriculum. Curriculum vary according to educational policies and needs of the individual and society at certain times. One of the reasons for changing the curriculum is that the world is changing rapidly and science and technology affect human life at an indifferent speed. The process and result of changing curriculum is a subject that needs to be investigated. In this research, it is aimed to evaluate the opinions of Classroom Teachers who are the implementers of the curriculum on the change of the curriculum.The research was planned in the phenomenological design of qualitative methods in order to examine the opinions of Classroom Teachers who are the implementers of the curriculum. The study group consisted of 21 volunteer classroom teachers. An interview form developed by the researcher was used to collect the research data. Data collected through semi-structured interviews using interview forms were made meaningful by content analysis. NVivo package program was used to model the findings.According to the research findings, the characteristics that the curriculum should contain are divided into three main categories: individual, social and structural. Curriculums are expected to meet the priority needs of the individual and society. It is understood that the program should be updated according to scientific and technological developments and technological and cultural developments should be taken into consideration while making changes. It turns out that teachers cannot be included in the program change process at the level deemed necessary and that the program change processes are not generally viewed positively. It is understood that the curriculum is changed depending on the opinions of the staff of the Ministry of National Education and this is not true because the program is changed frequently. It is seen that the changes in the curriculum made are not suitable for raising qualified people that the country needs. Also, according to the opinions of the teachers, it was concluded that the ideal curriculum should have the qualifications that meet the needs of the students and the society. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretim programlarının değişimi üzerine sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of classroom teachers' views on the change of curriculum | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-16 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.identifier.yokid | 10322340 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 623976 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı |