Halk eğitimi merkezi çalışanları ve kursiyerlerinin aktif yaşlanma algıları: Çanakkale ili örneği
dc.contributor.advisor | Arslan, Hasan | |
dc.contributor.author | Sarioğlu, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:32:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:32:29Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-06-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109019 | |
dc.description.abstract | Halk Eğitimi Merkezi Çalışanları ve Kursiyerlerinin Aktif Yaşlanma Algıları: Çanakkale İli Örneği Araştırmanın amacı Halk Eğitimi Merkezi'nde çalışanlar ile kursiyerlerin aktif yaşlanma algılarının belirlenmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2018-2019 yılları arasında Çanakkale ilinin Merkez ilçesinde bulunan Halk Eğitimi Merkezi'nde 30 yaş ve üzerinde olan çalışanlar ve kursiyerler oluşturmaktadır. Örneklem 129 kadın 71 erkek katılımcı olmak üzere 200 kişiyi kapsamaktadır. Araştırmada katılımcıların cinsiyet, yaş, öğrenim durumu, medeni durumlarına ait bilgileri almaya yönelik araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Ayrıca Reker (2009) tarafından geliştirilen ve Hazer ve Özsungur (2017) tarafından Türkçe versiyonu yayımlanan `Başarılı Yaşlanma Ölçeği` kullanılmıştır. Çanakkale Merkez Halk Eğitimi Merkezi'nde çalışma yapabilmek için gereken resmi izin alınmıştır. Ardından katılımcılar ile görüşülerek ölçek çalışması gönüllülük esasına dayalı olarak yapılmıştır. `Başarılı Yaşlanma Ölçeği` ve bu ölçeğin alt boyutlarından alınan puanların demografik değişkenler ile olan ilişkileri incelenmiştir. Araştırmada kişisel verileri analiz etmek amacıyla frekans, yüzde; alt problemlere ilişkin verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma; değişkenlerin analizlerinde Mann-Whitney U, Kruskal- Wallis analizi için IBM SPSS 21 programı kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları; Halk Eğitimi Merkezi'nde çalışan veya kursiyer olan 30 yaş ve üzeri bireylerin demografik özellikleri, aktif yaşlanma algı düzeyleri ve aktif yaşlanma ile ilgili genel olarak düşüncelerine ilişkin ifadeleri içeren üç başlıktan oluşmaktadır. Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde; katılımcıların cinsiyet, yaş ve öğrenim durumu değişkenine göre aktif yaşlanma algılarında farklılık olmadığı, medeni durum değişkenine göre farklılık olduğu, bekar katılımcıların evli, dul veya boşanmış katılımcılara göre daha yüksek ve olumlu aktif yaşlanma algısına sahip oldukları belirlenmiştir. Ayrıca, katılımcıların genel değerlendirilmesine bakıldığında yüksek düzeyde aktif yaşlanma algısına sahip oldukları belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Aktif yaşlanma, başarılı yaşlanma, halk eğitimi merkezi, hayat boyu öğrenme. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the active aging perceptions of the employees and trainees in the Public Education Centers. The survey model was used in the research. The population of the study consists of employees and trainees aged 30 years or older in the Public Education Center in the Central district of Çanakkale between 2018-2019. The sample included 200 people, including 129 women and 71 men. In data collection, personal information form prepared by the researcher was used to obtain information about the gender, age, educational status and marital status of the participants. In addition, the Successful Aging Scale developed by Reker (2009) and published in Turkish by Hazer and Özsungur (2017) was used. The official permission required to work in Çanakkale Merkez Public Education Center was obtained. Then, the participants were interviewed and the scale application was conducted voluntarily. The significant differensen related to the of `Successful Aging Scale` and the subscales of this scale with demographic variables were examined. Frequency, percentage; arithmetic mean, standard deviation; Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis test used for the analysis of variables, and IBM SPSS 21 was used as the statistics software. Findings of the research; The demographic characteristics of individuals aged 30 and over who are working or trainees at the Public Education Center are composed of three titles, which include statements about their views on active aging perception and their views on active aging. It was found that there was no difference in participants' perceptions of active aging according to gender, age and educational status variable, there was a difference according to marital status variable, and single participants had high and positive perception of active aging than married, widowed or divorced participants. In addition, according to the general evaluation of the participants, it was determined that they had a very high level of active aging perception. Keywords: Active aging, successful aging, public education center, life long learning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Halk eğitimi merkezi çalışanları ve kursiyerlerinin aktif yaşlanma algıları: Çanakkale ili örneği | |
dc.title.alternative | Active aging perceptions of public education center employees and trainees: Example of Çanakkale province | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-23 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10326832 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 625113 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |