Show simple item record

dc.contributor.advisorMaya, İlknur
dc.contributor.authorYakut, Sedat
dc.date.accessioned2020-12-07T07:32:24Z
dc.date.available2020-12-07T07:32:24Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109016
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Çanakkale İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi liselerde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre okul müdürlerinin motivasyonel dil kullanımlarının öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırma tarama modelinde ve nicel araştırma şeklinde gerçekleştirilmiştir.Verileri toplamak için `Motivasyonel Dil Ölçeği` ve `Öğretmenler İçin Örgütsel Bağlılık Ölçeği` kullanılmıştır. Çanakkale İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı 58 resmi lisede görev yapan 826 öğretmene ölçek uygulanmıştır. Toplanan veriler SPSS programına aktarılarak; frekans, yüzde analizi, korelasyon analizi, çoklu regresyon analizi, Mann Whitney-U testi ve Kruskal Wallis-H testi analizleri yapılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin algısına göre okul müdürlerinin motivasyonel dil kullanımı örgütsel bağlılığın anlamlı bir yordayıcısı olduğu, motivasyonel dil ile örgütsel bağlılık arasında yüksek seviyede bir ilişki olduğu ve okul müdürlerinin motivasyonel dil kullanım düzeyi arttıkça, öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyinin arttığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin motivasyonel dil algı düzeyleri ile öğretmen cinsiyeti, öğretmenlerin eğitim durumu, okul müdürü cinsiyeti, okul türü ve ilçe değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı ilişki saptanmıştır. Öğretmenlerin örgütsel bağlılık algı düzeyleri ile öğretmen cinsiyeti, öğretmenlerin eğitim durumu, okul türü ve ilçe değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı ilişki saptanmıştır.nahtar Sözcükler: Örgütsel bağlılık, Motivasyonel dil, Okul müdürü, Öğretmen
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the impact of motivational language use of school principals on organizational commitment according to the perceptions of teachers working in state high schools of Çanakkale Provincial Directorate of National Education. The research was conducted in a scanning model and quantitative research.`Motivational Language Scale` and `Organizational Commitment Scale for Teachers` were used to collect the data. The scale was applied to 826 teachers working in 58 state high schools of Çanakkale Provincial Directorate of National Education. By transferring the collected data to SPSS program; frequency, percentage analysis, correlation analysis, multiple regression analysis, Mann Whitney-U test and Kruskal Wallis-H test analyzes were conducted.According to the results of the research, it was determined that the use of motivational language by school principals was a significant predictor of organizational commitment, that there was a high level of relationship between motivational language and organizational commitment, and that the level of organizational commitment of teachers increased as the level of motivational language use by school principals increased.A statistically significant relationship was found between teachers' motivational language perception levels and teacher gender, teachers' education level, school principal gender, school type and district variables. A statistically significant relationship was found between the teachers' organizational commitment perception levels and teacher gender, teachers' educational level, school type and district variables.Key Words: Organizational commitment, Motivational language, School principal, Teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul müdürlerinin kullandığı motivasyonel dilin öğretmenlerin örgütsel bağlılığı üzerine etkisi: Çanakkale ili örneği
dc.title.alternativeThe impact of motivational language used by school principals on teachers' organizational commitment: The case of Çanakkale province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-16
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10325317
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid621208
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess