Show simple item record

dc.contributor.advisorKöksal, Dinçay
dc.contributor.authorBaşak Coşkun, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-07T07:31:23Z
dc.date.available2020-12-07T07:31:23Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108960
dc.description.abstractTüm dünyada yabancı dil öğretmenlerinin bilgi tabanını oluşturan birçok çalışmaya rağmen, Türkiye'deki yabancı dil öğretim görevlileri ile ilgili yeterli çalışma bulunmamaktadır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki deneyimli ve deneyimli yabancı dil öğretim görevlilerinin bilgi tabanını neyin oluşturduğunu, bu tabanın nasıl oluştuğunu ve öğretmenlerin bilgi tabanının, sınıf içi uygulamalarını nasıl etkilediği ile ilgili algılarını ortaya koymaktır. Çalışmada karma yöntem kullanılmış ve veriler hem nitel hem de nicel olarak toplanmıştır. Nicel bölümde Türkiye'deki farklı üniversitelerden 117 öğretim görevlisi rastgele seçilmiş ve onlara likert ölçekli anket uygulanmıştır. Öğretmenlerden, 1'den 7'ye kadar olan bir ölçekte (1=çok yararlı, 7=hiç yararlı değil) sınıf içinde bilgi tabanının faklı kategorilerinin yararını belirlemeleri istenmiştir. Bunun dışında 0(terimi bilmiyorum) seçeneği de bulunmaktadır.`İngiliz Dili Sistemi Bilgisi` ve `Dil Öğretimi ve Öğrenimi Bilgisi` için Temel Bileşen Analizi'nden yararlanılmıştır. 'İngiliz Dili Sistemi Bilgisi'nde ortalama skorlar, öğretim görevlilerinin 'gramer' ve 'kelime anlamı ve kullanımı' maddelerini en yaralılar olarak belirlediğini göstermiştir. 'Dil Öğretimi ve Öğrenimi Bilgisi'nde ise en yüksek ortalama skorlar, okuma, yazma dinleme ve konuşma öğretimi maddelerine verilmiştir. Bu da katılımcıların en çok bu maddeleri yararlı bulduklarını göstermektedirNitel bölümde veriler Türkiye'deki farklı üniversitelerde görev yapan 112 öğretim görevlisi ile yarı yapılandırılmış görüşme ile toplanmıştır. Katılımcıların altısı deneyimli iken diğer altısı deneyimsiz öğretim elemanlarıdır. Tüm katılımcılar Türkiye 'de devlet üniversitelerinde görev yapmaktadır. Sonuçlar, hem deneyimli hem deneyimsiz öğretim görevlilerinin bilgi kategorilerinden en çok alan bilgisi ve pedagojik alan bilgisine önem verdiklerini göstermiştir.Bilgi tabanları temel olarak `alan bilgisi`, `pedagojik alan bilgisi`, `genel pedagojik bilgi`, `kişi bilgisi` ve `ortam bilgisi`nden oluşmaktadır. Deneyimli öğretim görevlilerinin bilgi tabanı kaynağı ağırlıklı olarak geçmiş öğretme deneyimleri iken deneyimsiz öğretim görevlilerinin bilgi kaynağı üniversitede almış oldukları dersler ve geçmiş öğrenme deneyimleridir. Bu nedenle, deneyimli ve deneyimsiz öğretim elemanlarının bilgi temeli inşasında farklılıklaştıkları söylenebilir. Deneyimli ve deneyimsiz öğretim görevlileri bilgi temelleri ve sınıf içi uygulamaları arasındaki yakın ilişkiyi vurgulamışlardır. Bu da bilgi temeli ve uygulamalar bağlantısını ortaya koymuştur.
dc.description.abstractDespite many studies investigating the knowledge base of language teachers all around the world, not much has been studied related to EFL instructors in Turkey. The current research is established so as to explore the KB of novice and experienced EFL instructors at Turkish Universities, the sources that contribute to the their KB and teachers' perceptions related to how their knowledge bases influence their classroom practices. Mixed method study is conducted and data were collected both qualitatively and quantitatively. For the quantitative part, 117 instructors from different universities in Turkey were chosen randomly and they were given a likert scale questionnaire. Instructors determined the perceived usefulness of different categories of knowledge base while teaching. The scale included options from 1 to 7. While 1 means very necessary, 7 means definitely unnecessary. In addition, there was an option of 0, which meant that teachers had no opinion of that term. Principal component analysis was performed separately for `Knowledge of English Language system` as well as `Knowledge of Language Teaching and Learning` by using statistical software SPSS version 22. In `Knowledge of Language`, mean scores indicated that the instructors thought that `knowledge of grammar and word meaning and use` items were the most useful. In `Knowledge of Language Teaching and Learning`, mean scores for `teaching reading, writing, speaking and listening` were the highest suggesting that instructors consider those were most useful. Semi structured interviews were made with 12 instructors teaching English at various universities located in Turkey. 6 of the participants were experienced while the rest were novice instructors. All work at state universities in Turkey. It was revealed that both novice and experienced instructors gave the most priority to content and pedagogical content knowledge. Their KB involves `knowledge of self, CK, PCK, GPK, and knowledge of students`. The sources of experienced instructors' knowledge base are mostly previous teaching experiences whereas the sources of novice teachers are mostly courses they took at university and previous learning experiences. Thus, they differed in terms of the construction of their KB. All instructors whether novice and experienced put an emphasis on how closely their KB and classroom practices are related. This showed the link between their KB categories and classroom practices.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKnowledge base of novice and experienced efl instructors at Turkish universities
dc.title.alternativeTürkiye'deki üniversitelerdeki deneyimli ve deneyimsiz öğretim görevlilerinin bilgi tabanı
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-06-16
dc.contributor.departmentYabancı Diller Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.identifier.yokid10320140
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid623964
dc.description.pages202
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess