Show simple item record

dc.contributor.advisorKızılaslan Tunçer, Berfu
dc.contributor.authorÇelik, Enise
dc.date.accessioned2020-12-07T07:30:58Z
dc.date.available2020-12-07T07:30:58Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108938
dc.description.abstractBu araştırma ilkokul 4. Sınıf öğrencilerinin anne-babalarının okuma tutumları ile Türkçe dersi akademik başarıları arasında bir ilişki olup olmadığı incelemektedir. Araştırmanın modeli tarama modellerinden ilişkisel tarama modeline dayanmaktadır. İlkokul 4. Sınıf öğrencilerinin anne-babalarının okuma tutumu ile Türkçe dersi akademik başarıları arasındaki ilişkiyi incelemesi yönünden ilişkisel tarama modeli seçilmiştir. Araştırmanın evrenini, Çanakkale ili Merkez ilçesindeki ilkokullarda öğrenim gören 4. Sınıf öğrencileri ve anne-babaları oluşturmaktadır. Veri toplama araçlarını eksiksiz doldurduğu tespit edilen 203 veli çalışmaya dahil edilmiştir. Örneklem belirleme yöntemi olarak, seçkisiz örnekleme yöntemlerinden basit seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak anne-babaların okuma tutumlarını belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen `Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği` ile anne-babaların demografik özelliklerini saptamak için `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, SPSS 22.0 (Statistical Package For Social Sciences) paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Veri toplama araçlarının geliştirilmesi ve uygulanması ile ulaşılan verilerin analizi için SPSS paket programı kullanılarak Aritmetik Ortalama, Frekans, Standart Sapma, Yüzde, t Testi, Anova Testi ve Pearson Korelasyon Katsayısı Testi uygulanmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre, araştırmaya katılan anne-babaların okuma tutumları orta düzeyde belirlenmiş, anne-babaların okuma tutumlarının cinsiyet, yaş, öğrenim durumu, meslek ve çocuk sayısı değişkenlerine göre farklılaşmadığı fakat aylık gelir, kitap okuma sıklığı, gazete ve dergi alma sıklığı değişkenlerine göre farklılaşma gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca ilkokul 4. Sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi akademik başarılarının yüksek olduğu, bu başarının oda ve kitaplık varlığı, anne-babanın kitap okuma sıklığı, anne-babanın gazete alma sıklığına göre değişkenlik göstermediği fakat anne-babanın dergi alma sıklığına göre değişkenlik gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin Türkçe dersi akademik başarıları ile anne-babalarının okuma tutumları arasında düşük düzeyde anlamlı bir ilişkiye rastlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Türkçe Öğretimi, Akademik Başarı, Okuma Alışkanlığı.
dc.description.abstractThis study examines whether there is a relationship between the reading attitudes of parents of primary school 4th grade students and their academic success in Turkish language. The model of the research is based on the relational screening model, one of the screening models. A relational screening model was chosen to examine the relationship between the reading attitude of the parents of primary school 4th grade students and their academic success in Turkish language. The universe of the study consists of 4th grade students and their parents who study at primary schools in the central district of Çanakkale. 203 parents who were determined to fill the data collection tools completely were included in the study. Simple sampling method, which is one of the random sampling methods, was used as the sampling method. In this study, the `Attitude Scale for Reading` developed by the researcher to determine the parents' reading attitudes and `Personal Information Form` were used to determine the demographic characteristics of the parents.The data of the study were analyzed using SPSS 22.0 (Statistical Package for Social Sciences) package program. Arithmetic Mean, Frequency, Standard Deviation, Percentage, t Test, Anova Test and Pearson Correlation Coefficient Test were applied using the SPSS package program for the analysis of the data reached through the development and implementation of data collection tools.The results of the research are as follows, the reading attitudes of the parents who participated in the study were determined at a medium level, and the reading attitudes of the parents did not differ according to the variables of gender, age, educational status, occupation and number of children, but differentiated according to the variables of monthly income, frequency of reading books, frequency of receiving newspapers and magazines. It was determined that it shows. In addition, it was determined that elementary school 4th grade students 'academic success in Turkish lesson was high, this success did not vary according to the presence of rooms and libraries, the frequency of parents' reading books, and the frequency of parents 'newspapers, but it varies according to the frequency of parents' journals. In addition, a low level of significant relationship was found between students 'academic success in Turkish lesson and their parents' reading attitudes.Keywords: Turkish Teaching, Academic Achievement, Reading Habit.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul 4. sınıf öğrencilerinin anne-babalarının okuma tutumu ile türkçe dersi akademik başarıları arasındaki ilişki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-23
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10331446
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid625185
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess