Mesleğe yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin matematiği öğretme bilgisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Güneş, Gönül | |
dc.contributor.author | Keleş, Furkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T18:09:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T18:09:07Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108764 | |
dc.description.abstract | Eğitimin niteliğinin artırılmasında en önemli görevlerin okul, aile ve öğretmene düştüğü bilinmektedir. Özellikle öğretmenlerin eğitiminin kalitesinin artırmak için kendilerini geliştirmeleri ve donanımlı olmaları gerekmektedir. Öğretmenlerin sahip olduğu nitelikler öğrenci başarısını olumlu yönde etkilediği gibi olumsuz yönde de etkileyebilir. Bu nedenle öğretmenlerin sahip olduğu öğretme bilgisinin incelenmesi eğitim öğretimin verimliliği adına gerekli ve önemli bir göstergedir.Farklı araştırmacılar öğretmenin sahip olması gereken bilgi türlerini çeşitli yöntemlerle incelemiştir. Araştırmacıların çalışmalarının ortak sonucu öğretmenlerin alan bilgisi ve alanı öğretme bilgisine sahip olması gerektiğidir. Bu çalışmada da mesleğe yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin veri işleme öğrenme alanına ilişkin matematiği öğretme bilgisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında sınıf öğretmenlerinin matematiği öğretme bilgisi; alan bilgisi, öğrenci ve içerik bilgisi, öğretim ve içerik bilgisi ve müfredat bilgisi başlıkları altında incelenmiştir. Araştırma betimsel amaçlı olup, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi ile yürütülmüştür. Çalışma meslek hayatında 5 yılını doldurmamış 100 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılan veri işleme öğrenme alanına ilişkin test geliştirilmiştir. Veri toplama aracından elde edilen veriler araştırmacı tarafından geliştirilen rubrik ile analiz edilmiştir.Çalışma sonucunda elde edilen bulgular; mesleğe yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin matematiği öğretme bilgisi ve alt başlıklarında eksikliklerinin olduğunu ortaya çıkarmıştır. Alanı öğretme bilgisi çerçevesinde belirlenen başlıklarda sınıf öğretmenlerinin alan bilgisinin yeterli düzeyde ancak alt sınıra yakın, müfredat bilgisinin ise diğer bileşenlere oranla en düşük yeterlilikte olduğu görülmüştür. Ortaya çıkan sonuçlar doğrultusunda sınıf öğretmenlerinin alanı öğretme bilgisindeki eksiklikleri belirlenmiş, bu eksikliklerin ortadan kaldırılması için hizmet içi eğitim kurslarının açılması önerilmiştir. | |
dc.description.abstract | It is known that the most important tasks in increasing the quality of education fall into school, family and teacher. In particular, teachers need to develop and be equipped to improve the quality of their education. The qualifications of the teachers may affect student achievement positively as well as negatively. Therefore, the examination of the teaching knowledge of the teachers is a necessary and important indicator for the efficiency of education.Different researchers have examined the types of information that the teacher should have. The common result of the work of the researchers is that teachers should have knowledge of the field and the field of teaching. In this study, it is aimed to examine the knowledge of teaching mathematics about the data processing learning area of the new class teachers. Within the scope of the study, teaching of mathematics of classroom teachers; field knowledge, student and content knowledge, teaching and content knowledge and curriculum knowledge. The research was used for descriptive purposes. The study was carried out with 100 class teachers who have not completed their 5 years in professional life. As a data collection tool, a questionnaire about the data processing and learning area was developed. Data obtained from the data collection tool were analyzed by the rubric developed by the researcher.Results of the study; the mathematics of the primary school teachers revealed that teaching knowledge and subtitles were not sufficient. In the titles determined within the framework of the field teaching knowledge, it was seen that the field knowledge of the classroom teachers was adequate but close to the lower limit and the curriculum knowledge was the lowest qualification compared to the other components. In line with the results, the deficiencies in the teaching knowledge of the classroom teachers were determined and it was suggested to open in-service training courses in order to eliminate these deficiencies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mesleğe yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin matematiği öğretme bilgisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | An investigation of the knowledge of mathematics teachers of primary school teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-30 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher behavior | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.subject.ytm | Professional competence | |
dc.subject.ytm | Professional knowledge | |
dc.subject.ytm | Pedagogical content knowledge | |
dc.identifier.yokid | 10236430 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRABZON ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 544237 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalı |