Bedensel engelli çocukların yüzme eğitimlerinin okullarındaki sosyalleşme sürecine etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Bektaş, Fatih | |
dc.contributor.author | Belli, Şeyda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T18:09:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T18:09:04Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108763 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı; okul, aile ve sosyal hayatlarında pasif oldukları düşünülen bedensel engelli çocukların spor ile tanışıp yüzme eğitimi aldıktan sonra; okul, aile ve sosyal hayatlarındaki değişimlerinin incelenmesi olarak belirlenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kurgusu içerisinden olan durum çalışması desenlerinden iç içe geçmiş tek durum çalışması deseni seçilmiştir. Araştırmanın katılımcıları 5 veli ve 4 öğretmen olmak üzere toplamda 9 kişiden oluşmaktadır. Araştırma grubunda ise 5 engelli öğrenci bulunmaktadır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak 9 sorudan oluşturulan yarı yapılandırılmış bilgi formu kullanılmıştır.Hazırlanan görüşme formu içerisinde öğretmen ve velilere sorulan farklı sorular bulunmaktadır.Velilere toplam 9 soru öğretmenlere ise 4 soru sorulmuştur. Veri toplama süreci bir yıllık uygulama aşamasını kapsamaktadır. Katılımcılarla birebir görüşmeler yapılmış ve görüşme sırasında ses kayıt cihazı kullanılmıştır. Kayıt altına alınan metinler daha sonra yazılı metne dönüştürülmüştür. Veri analizinde verilere tematik içerik analizi yapılarak bulgular elde edilmiştir. Elde edilen bulgular betimsel ve görsel içeriklerle desteklenmiştir. Bulgular kendi içersinde veli ve öğretmen olarak ikiye ayrılmış, iki ayrı çerçevede incelenmiştir. Elde edilen bulgulara bakıldığında bedensel engelli çocukların nasıl yüzme eğitimi aldıklarına ilişkin bulgular,bedensel engelli çocukların yüzme sporuna olan ilgilerine ilişkin bulgular, bedensel engelli çocukların engellerini ifade etmelerine ilişkin bugular, yüzme sporunun sporcuların engelleri üzerindeki etkilerine ilişkin bulgular, yüzme sporunun bedensel engelli çocukların özgüveni üzerindeki etkisine ilişkin bulgular,bedensel engelli çocukların eğitim gördükleri alanda hissettiklerine ilişkin bulgular, yüzme eğitiminin bedensel engelli çocuklarda okul içi davranışları üzerindeki etkisine ilişkin bulgular, yüzme eğitiminin bedensel engelli çocuklarda aile içi durumlar üzerindeki etkisine ilişkin bulgular, yüzme eğitiminin bedensel engelli çocukların arkadaşlarına davranışları üzerindeki etkisine ilişkin bulgular, bedensel engelli olan çocuklarla bedensel engeli bulunmayan çocukların aynı ortamda yüzme dersi almaları hakkındaki düşüncelerine ilişkin bulgular olarak ortaya çıkmaktadır. Araştırma sonucunda, bedensel engelli çocukların sorunlarının giderilmesine ilişkin katılımcı görüşlerinden ve gözlemlerinden ortaya çıkan kodlar doğrultusunda yüzme eğitiminin önemli etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. Özellikle bedensel engelli çocukların yüzme eğitimi aldıktan sonra okullarındaki sosyalleşmelerinin arttığı ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to investigate the changes in the school, family and social life of physically disabled children who are thought to be passive in their school, family and social life after swimming and training.In the study, interwoven single case study design was selected from the case study designs, which is one of the qualitative research methods.The participants of the study consisted of 14 people; 5 parents, 5 students and 4 teachers.In this research, semi-structured information form consisting of 9 questions was used as data collection tool.In the interview form, there are different questions asked to teachers and parents.The data collection process includes a one-year implementation phase.One-to-one interviews were conducted with the participants and a voice recorder was used during the interview. The recorded texts were converted into written texts later.In the data analysis, the findings were obtained by performing thematic content analysis. The findings were supported with descriptive and visual contents.The findings were divided into two categories as cases, parents and teachers and these findings were examined in three different frames.When the findings are analyzed,findings related to how the children with physical disabilities get swimming training,findings related to the interest of physically disabled children in swimming sport, findings about physically disabled children expressing their disabilities, findings on the effects of swimming on athletes' disabilities, findings related to the effects of swimming education on self-confidence of physically disabled children,findings related to the feeling of physically disabled children in the area they are educated, findings related to the effect of swimming education on in-school behaviors of physically disabled children,findings related to the effect of swimming education on domestic situations in physically disabled children, findings related to the effect of swimming education on the behaviors of physically disabled children to their friends. As a result of the research, inthe direction of the codes that emerged from the participant opinions and observations, it was found out that swimming education had a significant effect onthe elimination of the problems of physically disabled children.Especially, it has been found that physically disabled children's socializing in their school has increased after swimming education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Bedensel engelli çocukların yüzme eğitimlerinin okullarındaki sosyalleşme sürecine etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the impact of swimming training on phsically disabled children's socialization process in schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-19 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physically handicapped children | |
dc.subject.ytm | Physical handicappeds | |
dc.subject.ytm | Swimming | |
dc.identifier.yokid | 10307405 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRABZON ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 596190 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |