Ortaokul matematik öğretmenlerinden oluşan bir facebook zümre grubu ile öğretmenlere sunulan desteğin matematiği öğretme bilgisi bağlamında incelenmesi
dc.contributor.advisor | Baki, Müjgan | |
dc.contributor.author | Ergüney, Tuba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T18:08:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T18:08:15Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108742 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, mesleğin başlangıç yıllarındaki ortaokul matematik öğretmenlerine çevrimiçi destek sunan bir uygulama grubunun oluşturulması, uygulama sürecinde öğretmenlerin ders öncesinde ve sonrasında tartıştıkları konuların, uygulamanın katılımcı görüşlerinde değinilen faydalarının ve araştırmacının matematiği öğretme bilgisi kapsamında mesleki gelişimine katkılarının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda araştırmacı ve katılımcıların katıldığı Facebook uygulaması üzerinde kapalı bir öğretmen grubu olan Facebook Zümre Grubu (FZG) oluşturulmuştur. Çalışma nitel araştırma yaklaşımlarından olan durum çalışması deseninde yürütülmüştür. Katılımcılar, araştırmacının da içinde bulunduğu mesleki deneyimi 5 yıldan az olan 22 ortaokul matematik öğretmenidir. FZG'de yapılan paylaşımlar Lightshot ekran alıntısı aracı kullanılarak kayıt edilmiş ve aynı gün araştırmacı gruptaki paylaşımları ve kendi ders gözlemlerini değerlendirdiği günlüklerini oluşturmuştur. Ayrıca 13 hafta boyunca sürdürülen bu uygulamanın sonunda katılımcılara görüşlerini almak amacıyla anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda grubun ortak paylaşımlarının `Öğrenciyi tanıma`, `Derse hazırlık ve dersi planlama`, `Ders süreci ve ders sonrası değerlendirmeler` doğrultusunda olduğu görülmektedir. Araştırmacı günlüklerinin analizi sonucunda bu uygulama ile araştırmacının kendini değerlendirme ve mesleki yeterliliğini sorgulama imkanı bulduğu, gruptaki tavsiyelerden yararlanarak öğretimsel kararlar aldığı, paylaşımları eleştirel bir gözle değerlendirerek meslektaşlarına öneriler sunduğu ve uygulama sürecinin mesleki gelişimi üzerindeki etkilerini fark ettiği belirlenmiştir. Katılımcı görüşlerinin analizi sonucunda ise öğretmenlerin FZG uygulamasını; farklı görüş ve deneyimlerden faydalanılan, ders içi etkinlik ve materyal önerilerine ulaşma imkanı sunan, ders sürecinde kullanılabilecek farklı öğretim stratejilerinin öğrenildiği, öğrenciyi tanımayı ve öğrenci hatalarından haberdar olmayı sağlayan, bir ortam olarak nitelendirdikleri görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to make an application presenting online support for secondary school maths teachers in the first years of profession, to analyze the topics that are discussed by the teachers before and after lessons during the application process and to determine the benefits of application that are mentioned in the views of participants and its contributions to researcher's professional development in terms of Maths teaching knowledge. In accordance with this purpose, Facebook Teacher Group (FTG) which is a closed teacher group on Facebook application, to which researcher and participants attend is created.The study is carried out in pattern of case study, one of qualitative research approaches. The participants including researcher are 22 Secondary School Maths Teachers who have a professional experience less than 5 years. The shares in FTG are recorded by use of Lightshot snipping tool and in the same day, the researcher take notes in which she evaluates group sharings and her own observations in lessons. In addition, a questionnaire is conducted in order to take the participant's opinions at this application lasting for 13 weeks. Acquired data is analyzed with content analysis method.At the and of the analysis, it is seen that common shares of the group are in accordance with `Recognizing Student`, `Preperation and Planning for Lesson` and `Evaluations during and after Lesson`. It is determined that the researcher finds opportunity of self-assessment and examination of professional competence, takes educational decisions benefitting from advices in the group, offers suggestions to her colleagues evaluating the shares critically and realizes the effects of application process on her career development at the end of the analysis of researcher's notes. It is also seen at the and of the analysis of participant's views that teachers regard FTG application as a platform in which different views and experiences can be benefitted and a platform which provides opportunity of accessing to lesson activities and materials advices, teaches different education strategies that can be used during lesson and provides to recognize student and to be aware of student's mistakes. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul matematik öğretmenlerinden oluşan bir facebook zümre grubu ile öğretmenlere sunulan desteğin matematiği öğretme bilgisi bağlamında incelenmesi | |
dc.title.alternative | Research of the support presented to the teachers in the context of maths teaching knowledge through a facebook teacher group consisted of secondary school maths teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-04 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Council of teachers' group | |
dc.subject.ytm | ||
dc.subject.ytm | Social media | |
dc.subject.ytm | Professional knowledge | |
dc.identifier.yokid | 10250543 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRABZON ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 542875 | |
dc.description.pages | 206 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |