Show simple item record

dc.contributor.advisorBektaş, Fatih
dc.contributor.authorUzuner, Seda
dc.date.accessioned2020-12-06T18:08:12Z
dc.date.available2020-12-06T18:08:12Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108741
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, pedagojik formasyon eğitimi almakta olan öğretmen adaylarının rekreatif etkinliklere katılımlarını engelleyen faktörlerin belirlenmesi; bu faktörlerin bazı bağımsız değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Betimsel araştırma modelindeki çalışmanın örneklem grubuna, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi'nde 2015-2016 eğitim-öğretim yılında pedagojik formasyon eğitimi almakta olan 232'si erkek ve 287'si kadın toplam 519 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Boş Zaman Engelleri Ölçeği-18 (Gürbüz ve diğerleri, 2012) kullanılmıştır. Veriler; betimsel istatistik yöntemler (aritmetik ortalama, standart sapma, çarpıklık ve basıklık katsayıları), Pearson Correlation testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve t-testi uygulanılarak analiz edilmiştir. Kullanılan ölçeklerin güvenirliklerini tespit etmek içinse Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayıları hesaplanmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre, araştırmanın örneklem grubunu oluşturan öğretmen adaylarının serbest zaman engel algıları orta seviyenin üzerinde olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının serbest zaman engelleri gelir durumu ve ailede aktif olarak sporla ilgilenen birey bulunma değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının cinsiyet, çocukluk döneminde aktif sporla ilgilenme durumu ve aktif olarak spor ile ilgilenme değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının yaşları ile serbest zaman engel algıları arasında anlamlı bir ilişki yoktur.Anahtar Kelimeler: Öğretmen adayları, Serbest Zaman Etkinlikleri, Serbest Zaman Engelleri.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the constraints preventing the pre-service teachers who study pedagogical formation, from participating in leisure time recreational activities; to put forth whether these constraints differ according to some independent variables or not. The work group of this research which is in descriptive research model consists of 519 pre-service teachers (287 females, 232 males) who study Pedagogical Formation in Fatih Faculty of Education in Karadeniz Technical University in 2015-2016 educational year. `Leisure-time Handicap Scale` (Gürbüz et al, 2012) was used to gather data in this research. The data is analyzed using descriptive statistic methods (arithmetic mean, standard deviation, skewness and kurtosis coefficients), t-test, unidirectional analysis of variance (ANOVA) and Pearson Correlation test. Cronbach Alpha internal consistency coefficients are calculated in order to determine the reliability of these scales. In accordance with the findigs of the research, it is seen that the level of perception of the leisure time constraints of the participants in the work group is moderate. As a result of the research, the leisure time constraints of preservice teachers differ reasonably according to the variables such as income and having a family member actively interested in sports whereas these constraints do not differ reasonably according to the variables such as gender, interest in sports in childhood and current interest in sports actively. There is no correlation between the perception of leisure time constraints and age of preservice teachers.Keywords: Pre-service teachers, Leisure Time Activities, Leisure Constraints.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının rekreatif etkinliklere katılımlarını engelleyen faktörlerin belirlenmesi
dc.title.alternativeDeterminig the factors constraining the participation of the pre-service teachers in leisure time activitias
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-16
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmRecreational activities
dc.subject.ytmLeisure activities
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmOrganizational obstacles
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10243502
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityTRABZON ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid547803
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess