Show simple item record

dc.contributor.advisorDinç Altun, Zühal
dc.contributor.authorTerzioğlu, Sevil Damla
dc.date.accessioned2020-12-06T18:08:10Z
dc.date.available2020-12-06T18:08:10Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108740
dc.description.abstractBu çalışma, müzik öğretmenlerinin değer kavramı hakkındaki inanç ve tutumlarını tespit etmek, günümüz çocuklarına kazandırılması gereken değerlerin hangileri olduğunu ve bu değerlerin ailede ve okulda nasıl kazandırılabileceğine yönelik bakış açılarını tespit etmek amacı ile yapılmıştır. Nicel araştırma yaklaşımı ile yürütülen araştırmada öğretmenlerin sahip oldukları temel değerleri ölçmek amacıyla oluşan Portre Değerler Anketi uygulanmıştır.Araştırmanın evreni Rize ve Trabzon ilinde ortaokul ve liselerde görev yapan müzik öğretmenlerinden oluşmaktadır. Rize ve Trabzon il merkezi ve ilçelerindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokul ve liselerde görev yapan 103 müzik öğretmenine veri toplama aracı olan `Portre Değerler Anketi` uygulanmıştır. Çalışma grubunun tespitinde tesadüfî olmayan örnekleme yöntemlerinden `kolayda örnekleme` tercih edilmiştir. Verilerin analizinde çok iyi bilinen bir paket programı kullanılmış ve elde edilen veriler istatiksel olarak yorumlanmıştır. Çalışmanın sonuçlarında; katılımcıların 55'i erkek 46'sı kadın öğretmenlerden oluştuğu görülmüştür. Katılımcıların çoğunluğu ortaokulda görevlidir ve yine çoğunluğu Müzik Öğretmenliği ABD programlarından mezundur. Öğretmenlerden 56 kişinin ders etkinliklerinde müzik öğretim programına uymadığı, müzik öğretim programına bağlı kalanlarla kalmayanlar arasında güç, başarı, hazcılık, öz yönelim ve iyilikseverlik alt boyutlarında anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Bu anlamlı farklılık müzik dersi öğretim programına uymayan öğretmenlerin değer algıları puanlarının daha yüksek olduğu yönünde gerçekleşmiştir. Cinsiyet değişkeni açısından değer algılarına ilişkin sonuçlarda geleneksellik alt boyutunda kadın öğretmenlerin değer algıları erkek öğretmenlerin değer algılarına göre anlamlı olarak daha yüksektir. Mezun olunan program değişkeni açısından değer algılarına ilişkin sonuçlarda başarı alt boyutunda konservatuar mezunlarının puan ortalamasının diğer programlara göre daha yüksek olduğu sonucu bulunmuştur.
dc.description.abstractThis study was carried out to determine the beliefs and attitudes of music teachers about the value concept, to determine the values that should be given to today's children and how these values can be gained in family and school. In the research conducted with quantitative approach, was applied in order to measure the basic values of the teachers. The population of the research consists of music teachers working in secondary schools and high schools in Rize and Trabzon. Portrait Values Survey was applied to 103 music teachers who work in secondary schools and high schools in Rize and Trabzon province center and districts. `Easy Sampling` was preferred among non-random sampling methods in determining the working group. A well-known package program was used to analyze the data and the obtained data were interpreted statistically. In the results of the study; 55 of the participants were male and 46 of them were female teachers. The majority of the participants are in middle school and also the majority of them are graduates of the Music Education programs in the USA. It was determined that 56 of the teachers did not comply with the music education programs in the course activities and there were significant differences in the sub-dimensions of power, success, hedonism, self-orientation and benevolence among those who did and did not comply with music education programs. This meaningful difference was observed to be higher in the value perceptions of the teachers who did not follow the music course curriculum.In terms of gender perceptions, female teachers' perceptions of value in the sub-dimension of traditionalism are significantly higher than male teachers' perceptions of value. It was found that the average score of the graduates of the conservatory was higher than the other programs in the sub-dimension of achievement in the results related to the perceived program variable.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMüzik öğretmenlerinin portre değerlere yönelik algılarının çeşitli değişkenlere dayalı olarak incelenmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of music teachers perceptions of portrait values on various variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-26
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmPortrait
dc.subject.ytmStandard of value
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmValues education
dc.identifier.yokid10246273
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityTRABZON ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid549474
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess